• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avloppspump dusch

F

F.d. 58218

Guest
Hej
Jag har en Hobby 650 FSE från år 2000. Avloppspumpen startar inte eller när ska den starta?

Menar du verkligen "avloppspump"?
Har aldrig hört talas om att sådan finns på någon husbil.

Hej Gunnar. Jo tydligen sitter det en pump med backventil i garaget.
Vet dock inte varför den inte fungerar. Är förstagångsägare. Har haft den i 1 vecka. Tacksam för råd

Jag har sett en husbil med utvändig dusch med microbrytare i handtaget och en separat pump ansluten till färskvattentanken.

Ok
Jag har utvändig dusch med en brytare. Hmmm kan det vara den som står i fel läge?

Har haft en Kabe med avloppspump i duschen,startades med separat strömbrytare på toaletten,du får leta efter strömbrytare till pumpen.

Hej Olof
Jag har letat men hittar den inte.
Hmm får kolla igen
Tack

I min dusch är det ett avlopp i botten av karet som går till gråvattentanken.

Om gråvattentanken är placerad inne i husbilen, vilket den är i vissa modeller, krävs en pump för att pumpa upp duschvattnet i tanken.

Pålle

Tillbaka
Toppen