• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avgassystem

Roger&Lana

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2024
Hej. Jag har sökt med ljus och lykta efter ett avgassystem till vår bil Eura 635 Fiat Ducato, men ej lyckats hitta något i Sverige. Finns här någon som har handlat något liknande i Tyskland och ev. har något namn eller adress?

MVH Roger
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.805
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Avgassystem

Om det är Alko- Chassie på bilen är sista delen på avgassystemet special.
 

Roger&Lana

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2024
Sv: Avgassystem

Hej och tack jo jag har kollat med Ferrita,dom kunde inte hjälpa mej.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Avgassystem

Kolla med Axel Augustin. Jag med AL-KO chassie har köpt därifrån.
 
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Avgassystem

Här fick jag ett komplett till min gamle Transit -92. Bra pris, trevlig service och väldigt tillmötesgående. Montera får man dock göra själv eller på en verkstad. Rekommenderas! Avgassystem.eu
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Avgassystem

Visserligen för några år sedan, men då fick jag hjälp av Ferritta i Köping till vår Fiat Ducato 2005 med AlKo chassi. Bakre ljuddämparen. Dessutom HBK rabatt. Konstigt att dom slutat med den servicen, men bra att veta.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Avgassystem

Kan rekommendera avgassystem.eu var väldigt billigt och en butik i linköping men säljer det mesta på postorder.
Kvaliteten var bra och allt som man brukar få köpa extra var med.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Avgassystem

Kan rekommendera avgassystem.eu var väldigt billigt och en butik i linköping men säljer det mesta på postorder.
Kvaliteten var bra och allt som man brukar få köpa extra var med.

Ligger 200 m från mig i Tallboda jag tror nog att dom kan hjälpa till.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Avgassystem

Jag köper avgassystem till mina bilar från Rakarör. Bra prylar till bra priser. En viktigt detalj är att de rostfria system. Behöver aldrig mer byta och ökar faktiskt andra handsvärdet på en äldre bil. De har ju en del färdiga system, men jag har köpt mina i bitar som man sedan sätter ihop själv efter eget tycke. Då behöver man vinkelslip som verktyg, men det jobbet tar inte mer än någon timme beroende hur komplicerat det är. De har också en mängd olika typer och storlekar av dämpare och personal som kan ge goda råd...
 

Roger&Lana

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2024
Sv: Avgassystem

Hej

Detta är till er alla som hjälpte oss på vägen med att hitta ett avgassystem till vår bil.
Vi ringde runt och fick div prisförslag utav de leverantörer som ni hade varigt i kontakt med. Vi fastnade för Augustin Group i Flensburg,eftersom vi ändå skulle till Hamburg under veckan som gick.Kalaset gick på ca 3400 för ett komplett system som passar utan div kapningar eller svetsningar.Utöver detta följde killen med ut och kollade detta ihop med mej.

Många tack Roger
 
Toppen