• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Autohallen i Hol, erfarenhet?

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Förra året var jag och fick en fuktskada åtgärdad på höger sida bak. Man skulle även åtgärda vänster sida man kunde inte få bort kjolen på sidan. Eftersom man inte hade någon ny hemma måste man få hem en. Nu i höst fick jag tid för åtgärd. Jag fick en tid då jag skulle lämna bilen och lämnade bilen där 22 oktober. Då hade dom en stor åtgärd på en bils alkov som skulle ta tre veckor enligt beräkning. När jag inget hört den 26 nov. (efter fem veckor) ringde jag och frågade. Dom hade överhuvudtaget inte tittat på bilen. Dom tog in den och meddelade att det skulle ta minst en vecka att åtgärda då fuktskadan spritt sig framåt. Jag tycker faktiskt att det är dålig stil. Jag har bara sommardäck på bilen och nu efter 1 dec. måste man ju ha vinterdäck vid vinterväglag. Det är ju svårt att avgöra när man ska köra 20 mil och hämta om det går att köra hem bilen. Vad gör man?

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025
Sv: Autohallen i Hol, erfarenhet?

Har tyvärr samma erfarenheter, men jag har sett andra inlägg där folk är nöjda. Skulle bli överraskad om ni får bilen på utlovad tid // Peter

Kullen19

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025

Hejsan,

vi har köpt vår bil där och ja.... bilen är jättefin ....men..

Det kommer en liten berättelse här så småningom

Ha nu en trevlig 1:a advent.

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Idag har vi fått hem bilen från Autohallen i Hol. Dom hade gjort ett bra jobb med bilen och kollat upp en del annat också så jag är nöjd med jobbet. Vi behövde inte heller hämta den utan dom körde hem den till oss som en kompensation för att det tagit tid. Det får man väl kalla service.
Ett problem för dom är dom små utrymmena men man har byggt ut och snart är det färdigt. Då kommer dom även att ha Fiat-verkstad då Risto, verkstadschefen, tidigare jobbat med just Fiat.

ullabulla

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022

Vi hade en alkovskada på våran som autohallen skulle laga.Lämmnade in den aug 2014 . Det var rena parodin med den verkstaden . Jag kan inte berätta hela historien men efter tio månader och två sparkade verkmästare kunde vi äntligen hämta den.VARNING för den verkstaden.

F

F.d. 58882

Guest

Nu tror jag nog att du har fel, Alingsås verkar vara det rätta.
Om man söker på företaget (Autohallen i Hol AB Vårgårda) så får man fram detta:
Hol Hakelid 21, 441 93 Alingsås
Tel: 0322-63 00 52

Bennie

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58882

Guest

Eftersom jag inte hade något viktigare för mig innan jobbet så kastade jag mig också på denna "nöt".:D

Visst ligger Autohallen och Hol i Vårgårda kommun.

Se HÄR

Postadress och kommuntillhörighet behöver tydligen inte alltid stämma.

Fel mittåt. Kartorna visar ju inte att Hol ligger i Vårgårda kommun men enligt Vårgårda's översiktsplan framgår att så är fallet. "Kommunen har sju skolor för år F-6 i Lena, Hol, Asklanda, Nårunga och Vårgårda så jag hade fel i mitt påstående eftersom jag trodde postadressen var det som styrde. Jag tycker det är lite konstigt eftersom jag hittade detta företag i Hol med postadress Vårgårda : LPO Byggservice i Hol AB Adress: Korsgatan 38, 447 35 Vårgårda så det borde ju vara samma med Autohallen som ligger på samma ställe. Jag "får väl bita i det sura äpplet" & ge Montreal rätt i vad han skrev;).

Bennie

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Hej
Jag kommer aldrig att lämna in husbilen i Hol någon mer gång.
Maken till strul och dåligt utfört arbete samt dåligt bemötande har jag aldrig varit med om.
Skulle jag berätta allt som har hänt mej skulle ni inte tro att det var sant.
Nu mera vänder jag mig till PR HUSBILAR i Sollebrun när jag behöver hjälp,
där är servicen toppen och personalen hjälpsam.

Snarken 2

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029

Trådens rubrik frågar ju efter erfarenheter och jag har lite skrivklåda efter inläggen. Vi har mycket goda erfarenheter av Autohallen i Hol.

Vi köpte en McLouis av Husbilslandet och var nöjda men ville inte köra så långt för fuktkontroll, Fiatservice o lite kompletteringar. Dessutom var vi mycket beroende av att få bilen klar ett visst datum, för att omedelbart åka till ett bröllop på Öland.

Från första kontakt till färdig bil var vi helt suveränt nöjda med Autohallen. Trevligt bemötande, bra utfört jobb och bilen blänkte som en juvel när vi hämtade ut den. Vi åker gärna dit igen, hälsar Björn o Lena.

Toppen