• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Autocamp Stockholm

F

F.d. 4879

Guest
I kväll var vi inne i staden en sväng och gick på en restaurang och tog oss efter det en sväng på stan med bilen, den vanliga bilen. Tanken slog oss att vi ska nog åka ner till Långholmen på Södermalm där Autocamp ligger, parkeringen som Stockholms kommun hänvisar husbilsturister till, sagt och gjort, vi åkte dit. Uppriktigt sagt så hade vi faktiskt lite svårt att tro det vi såg. Över bron till Långholmen växer träden så lågt att det går inte att komma under med en husbil utan att det tar i. Vägen in till parkeringen är skyltad men med tanke på hur bred den är så undrar man hur man ska kunna mötas där. Vad jag kunde se så finns det bara en in och utfart, alltså dålig evakuering om det skulle hända något. Skitigt som fan, graffiti överallt, gamla båtar som står uppställda här och där. Västerbron gående ovanför huvudet med all trafik, antagligen ingen sol någonsin därunder. Det är Stockholms Parkering som driver det hela och men tar dessutom betalt av turisterna för att stå där. Vi såg en stackars ensam tysk som satt utanför sin bil och grillade några korvar, resten av folket i dom andra bilarna var nog inne i dom för det var i princip folktomt fast det var fullt med husbilar. Är detta verkligen vad Stockholms kommun kan bjuda sina husbilsturister på? Som infödd Stockholmare skäms jag när jag ser det hela! Ska ni husbila i Stockholm så rekommenderar jag er Norr Mälarstrand och Skeppsholmen, kanonfina ställen med nära till allt och ändå vid vattnet. Där finns P automater och det kostar ca 100:- per dygn men det är det värt. Att betala för att bo "legalt" på Långholmen som har nära till ingenting skulle jag aldrig fundera på efter att ha sett eländet.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Autocamp Stockholm

Vi har varit och över nattat på norrmälar strand & skeppsholmen vid bron ut till kastellholmen, här vi kommer nästa gång så blir det Skeppsholmen, kanon ställe nära till allt och mycket lungt ställe. Ok det kostar också men vilket ställe.
Ja vi bor i Rönninge karnse inte så långt att åka men mysig ställe, Norr mälar strand är ok.
Mvh
Skogis
 
Toppen