• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Att vara nybörjare med husbil

Beblo

HBK Medlem
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
40837
Medlemskap
2025
Jag vill dela med mig av vår start som husbilsägare. Vi spontanköpte en husbil privat på sensommaren 2024. Gjorde några turer i bilen utan några fel och brister.
Det var en positiv upplevelse och upptäckte rätt snart att vi behövde en annan. Vi behövde fler bälten till våra barnbarn, fransk bädd, nja inte det bästa för oss. Började kika runt lite och på hösten fann vi en Burstner Nexxo t690 som vi fastnade för. Premiärturen blev en långtur på 250 mil ToR så det fanns gott om tid att utvärdera bilens egenskaper och funktioner. Några småsaker som inte störde funktionen dök upp men ändå ska en bil i den prisklassen inte ha några fel. Fick ordnat dessa småfel på firman vi köpte bilen av. Det har inte varit några problem alls. Alla elektriska funktioner, kylskåp, värme, ja allt är som det ska. Har läst om många som haft problem men vi har kanske haft tur att få ett bra exemplar.

Bilagor

• IMG_3064.jpg
    IMG_3064.jpg
    363,8 KB · Visningar: 38
Toppen