• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att flytta ut i husbil.

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Att flytta ut i husbil.

2011-09-28
Hej igen.
Nu känns det som att det är slut, jag har satt ut annons på husbilen och jag och hustrun söker aktivt efter lägenhet i trakterna runt Ringhals, vi söker i Väröbacka, Limmabacka, Åsa mm, har ni tipps på en tvåa eller trea är vi mycket tacksamma. Vi får ge oss nu, jag orkar inte längre oroa mig för var vi skall stå då Ringhals nu bestämt sig för att stänga sin camping under vintern, vi har därför ingen bra platts att stå på, har visserligen hos bästa kompisen en fin platts som jag anlagt men det blir svårt med tvätt mm. kommer väl att stå där tills bilen är såld, campingar runt Varbergstrakten är svindyra så det är omöjligt för mig. Detta är mitt sista inlägg i vår historia, det funkade i drygt två år, vi har trivts bra så det känns tungt att ge upp men så är det.
Ha det bra vänner.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Att flytta ut i husbil.

2011-09-28
Hej igen.
Nu känns det som att det är slut, jag har satt ut annons på husbilen och jag och hustrun söker aktivt efter lägenhet i trakterna runt Ringhals, vi söker i Väröbacka, Limmabacka, Åsa mm, har ni tipps på en tvåa eller trea är vi mycket tacksamma. Vi får ge oss nu, jag orkar inte längre oroa mig för var vi skall stå då Ringhals nu bestämt sig för att stänga sin camping under vintern, vi har därför ingen bra platts att stå på, har visserligen hos bästa kompisen en fin platts som jag anlagt men det blir svårt med tvätt mm. kommer väl att stå där tills bilen är såld, campingar runt Varbergstrakten är svindyra så det är omöjligt för mig. Detta är mitt sista inlägg i vår historia, det funkade i drygt två år, vi har trivts bra så det känns tungt att ge upp men så är det.
Ha det bra vänner.

Hej Kejo!
Hur mycket är du beredd på att betala?
Klippans camping skulle kosta dej 2000 kr/mån + el, inga stora kostnader, sedan vet jag inget om hur ni..om ni arbetar och var för då kan det ju bli problem naturligtvis!
För mer info får du gärna kontakta mej!

Ha de!
Pilot
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Att flytta ut i husbil.

Hejsan
Jag jobbar på Ringhals i minst 6 år till så det blir lite långt att köra.:oops:
Tack alla fall.:)
MVH KEJO
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Att flytta ut i husbil.

Hej Kejo!
Tråkigt med "jobbet".
Men du det finns en camping strax utanför Varberg mot Falkenberg. Rödlix Camping. Mycket lågt pris och all service. Tvättstuga, kök mm. Öppen hela året. Och det blir ju inte långa vägen för dig att pendla.
/ Frank
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Att flytta ut i husbil.

Jo jag känner till den men det blir lite långt med den skrotbil jag har.
Funderar på att byta.
Ha det gött.
MVH KEJO
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Att flytta ut i husbil.

Ge inte upp din dröm så lätt. Det finns alltid lösningar, kan dock va svårt att se dom när manär arg och upprörd.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Att flytta ut i husbil.

Kejo, har du kollat med Silverlyckans camping i Fjärås? Silverlyckans Camping: Hem
eller Vallersvik i Frillesås .: Vallersvik :.

Silverlyckan är öppen året runt, vad gäller Vallersvik (som ju är väldigt nära Bua) vet jag inte, men det är väl värt att kolla med dom?

Hoppas det löser sig så du kan behålla husbilen
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Att flytta ut i husbil.

Håller med Ludde Kejo, ge inte upp!!!

Det finns alltid en lösning...!

Efter uppförsbackar kommer sett alltid en nedförsbacke, mvh Torbjörn
 
Toppen