• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ASUS Fonepad

F

F.d. 55554

Guest
Har köpt en ASUS Fonepad 7" platta , fördelen är att den har 2 olika GPS System, det vanliga GPS och Glonass. Priset är strax under 2000 kr (se lägsta pris på Prisjakt)
Jag är nöjd än så länge, skall testa den med FOGG Simkort, har testat med Cardiotrainer för att se färdväg och den mycket bättre än min gamla ZTE V9 7"platt och Samsung Galaxy S9000.
Sygic verkar funka bra med 2 GPS system, felen som finns i Sygic finns ju i programvaran.

"Surfplatta med telefonfunktioner, 7-tums IPS-skärm och en tunn metallyta
Kompletta 3G-funktioner
Elegant metallyta
7-tums IPS-skärm med breda betraktningsvinklar
Ny Intel® Atom™ CPU för upp till 9 timmars batteritid
Micro-SD-uttag för utbyggnad till upp till 32 GB"

F

F.d. 52943

Guest
Sv: ASUS Fonepad

Även en del smartphones har både GPS och Glonass. Samsung Galaxy Express GTi8730 med 4,5" skärm har båda systemen. Kostar drygt 2000 utan abonnemang.

Har installerat Sygic på den men inte testat navigering live ännu.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

GLONASS var färdibyggt 2011 och fanns inbyggt samma år i iPhone 4S.

Lika viktigt är A-GPS som förenar GPS-systemet med mobiltelefonnätet. I och med A-GPS kan sökandet efter GPS-satelliter göras betydligt snabbare i enheter som till exempel mobiltelefoner där GPS-funktionaliteten inte är aktiv hela tiden.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det funkar med IP-telefoni, dvs Facetime och Tango båda med videotelefoni. Viber, Rebtel och många fler utan video.

Toppen