• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asus Eee PC 900

F

F.d. 55293

Guest
Någon som har denna lilla dator och vet vad som fattas mig när jag inte kan se filmer, ex från Ving? Har Linux program. Tacksam för hjälp.
Mvh Sunesson:confused:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Asus Eee PC 900

Jag har fått för mig att man behöver lite mer minne det är så när man skall lyssna på musik ibland./sus:confused:
 
F

F.d. 55293

Guest
Sv: Asus Eee PC 900

Musik är inte viktigt. När jag ska se film ifrån resebyrårs internetsida så kommer filmrutan upp, spela upp står det men blir bara vitt. Hm kollade på kambodja borde vara lite färg där.
Knäppt Lena Sunesson
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Asus Eee PC 900

Har du uppdaterad ASUS'ens mediaprogramvara?

På min äldre lilla 701 finns en lägg till/ta bort -knapp och där kan man hitta förbättrade sw när man är kopplat på nätet. Du kan även googla efter linux-prgm för ASUS.

Annars kan det ju alltid berott på att internet-anslutningen du använde, var för långsam!

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 55293

Guest
Sv: Asus Eee PC 900

Hej!
Vad heter programmet sw som jag ska uppdatera? Har Linux.
Mvh Lena Sunesson
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Asus Eee PC 900

Hej,

jag antar att din maskin har lika meny som vår när du också har en linux-os. (operativsoftwara).

I övre kant hittar du "Settings", klicka på det, fram kommer t.ex. add/remove software(sw). När du klickar på det och är samtidigt på nätet så föreslår ASUS vilka sw (program) man skall uppdatera. Man kan även lägga till nya program/ ta bort program.

Du kan ju kolla om allt är uppdaterad.

Jag är mycket novis på ASUS. Hoppas detta hjälper.
hälsning jyrki
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Asus Eee PC 900

Hej igen,

Hittade i min maskin under Add/Remove software även en mediaprogram: Media Player, som inte var installerad i min dator. Det skall bara vara att trycka på install-knappen och vänta vad som händer.

Om du har det lika, så är det därför du inte såg någon film.

hälsning
jyrki
 
Toppen