• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistansbolaget

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2024
Hej, är det någon som har erfarenhet av Assistansbolaget. Fick ett erbjudande i postlådan idag om en "väghjälpsabonnemang" från ett företag som heter Assistansbolaget.
Gabbe//
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Assistansbolaget

Jag har slängt det. Finns i nuvarande Folksamförsäkring. Och jag har provat det 2 ggr med belåtenhet.
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget

Hej Benssan, tack då fick jag den upplysning jag behövde, har en Hymer på 4 ton.
Ha en trevlig sommar i husbilen.
Gabbe//
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget

Fick också det i brevlådan. Har suttit hela dagen och kollat försäkringsvillkor från olika bolag som ni kanske sett i olika trådar och tro mig om du skall kolla alla bolags villkor så går det åt en hel dag. Bedömer att assistansbolagets erbjudande för 420 är lika värt som Folksams Assistensförsäkring som är ett tillägg till husbilsförsäkringen men till lägre kost.
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Assistansbolaget

På fråga fick jag detta svar.

Inom Sverige får du hjälp även om ditt fordon väger mer än 3,5 ton medan du måste ha ett vikttillägg om du ska få hjälp i övriga länder. Detta vikttillägg kan du teckna från och med 1 juli

Med vänliga hälsningar

---------------------------------------------------------------------
Assistansbolaget, kundservice
---------------------------------------------------------------------
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Assistansbolaget

Mycket märkligt. Enligt villkoren på hemsidan är det 3,5 ton som gäller. Jag förmodar att det framgår av din assistansförsäkring att den gäller för ett fordon på 5 ton i annat fall så har du nog kastat bort dina pengar.

Bennie
 

kjellemona

FD HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: Assistansbolaget

Det är både rätt och fel.
Har varit i kontakt med bolaget precis nu och försäkringen gäller även 5ton i Sverige, men inte i Europa. Jag kommer därför inte att sända in betalningen utan söker en annan lösning, eftersom vi tillbringar över 6mån i husbilen i södra Europa.
/Kjelle
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget

vi fick oxå erbjudadet , men kollade på deras hemsida där stod ord pris 79kr p månad så då kan man lika gärna använda bilförsäkringens 1500kr självrisk, om man inte behöver den flera ggr per år, men man ju prova ett år för 480kr om vill..
 
F

F.d. 22899

Guest
Sv: Assistansbolaget

Hej, jag var precis inne och kollade villkoren för husbil 15 plus och då står det...

"2.VEM GÄLLER FÖRSÄKRINGEN FÖR
Försäkringen gäller för dig som är Försäkringstagare och som framför husbil med en totalvikt om högst 10 ton i originalutförande. Fordonet som framförs får vara som högst 25 år räknat från det datum fordonet togs i trafik för första gången. Fordonet måste som lägst ha en halvförsäkring."
 
Toppen