• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistans tung gammal bil

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Finns det någon assistans att teckna för husbil 7000kg +30år?
Har Folksam idag men den gäller bara upp till max 5500kg.
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Oj, hur stor bil har du , Är den en ombyggd Buss? Har läst tidigare att man kan köra det på B-96
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Finns det någon assistans att teckna för husbil 7000kg +30år?
Har Folksam idag men den gäller bara upp till max 5500kg.
Hej Willep! Har också en bil över 5500kg och Folksam och undrar var du har fått uppgiften om att Assistansförsäkringen inte gäller. Har lusläst försäkringsvillkoren men inte kunnat hitta den begränsningen någonstans. Har inte kunnat få något vettigt svar från Folksams kundtjänst heller. Man bara bollar frågan mellan sig på olika avdelningar. Mvh Claes
 

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Hej Willep! Har också en bil över 5500kg och Folksam och undrar var du har fått uppgiften om att Assistansförsäkringen inte gäller. Har lusläst försäkringsvillkoren men inte kunnat hitta den begränsningen någonstans. Har inte kunnat få något vettigt svar från Folksams kundtjänst heller. Man bara bollar frågan mellan sig på olika avdelningar. Mvh Claes
Det stog någonstans när jag läste på deras hemsida.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Jag har Folksam och utnyttjade assistansförsäkringen senast i november på min resa ner till södern…min bil väger 12 ton..
Startbatterierna la av i Tyskland, ringde Folksam, efter några timmar fick jag starthjälp…superbra och snabb service.
Folksam hörde av sig dan efter för att förvissa sig att allt gått bra…mycket nöjd…
//Klasse
 

Torben & Eva

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Gävle
HBK-Nr
26766
Medlemskap
2024
Hej Willep! Kan det möjligen vara så att din bil är registrerad som tung lastbil med bostadsinredning?
Då kan det kanske vara det som ställer till det.
Mvh Torben
 
Toppen