• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Armstöd

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2025
Har köpt överdrag till husbilen.Kan någon ge ett råd hur man lossar och demonterar armstödet på en Fiat Knaus husbil -04 orginalstolar omgjorda till pilotstolar.Har fått loss muttren,men sedan sitter det en sprint som går igenom en plast distans i mitten på armstödet,vilket håll skall man dra ut den åt?det mest logiska är ju neråt tycker man,men när jag tittar så verkar den övre delen tjockare,sen verkar lås-sprinten nästan lika tjock som bulten armstödet sitter på,vågar inte bruka för mycket våld.Tacksamm för ett gott råd.Valle

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2025
Sv: Armstöd

Ställer en kompleterande fråga till hur man demonterar armstödet.Jag har sett att en del har köpt överdrag på tex Jula ocvh liknande.Hur gjorde ni? för att komma förbi armstödet.Klippte ni upp klädseln och sydde ihop den igen?.eller så kanske inte man hadde något armstöd.Har ej vågat klippt något,då jag befarar att matrialet ej håller ihop.Svara ni som har skrivit om lyckade överdrags köp,hur gjorde ni ?????.Valle

Toppen