• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Armatur (innerbelysning i husbilen)

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
En av armaturerna ur funktion.
Var finns denna typ av innerbelysning att köpa. Har kollat på nätet, är ej nöjd med utbudet.
Kravet är att lampfoten bör/skall rymma en koppling av modellen sockerbit såsom på bilden.
Alt. om det finns en skruvkoppling i lampfoten då fungerar det också.
Tyvärr finns det inget blindutrymme ovanför den plats där lampfoten skruvas fast.

Hälsningar,

Per
 

Bilagor

  • Lampa 1.jpg
    Lampa 1.jpg
    1,8 MB · Visningar: 34
  • Lampa 2.jpg
    Lampa 2.jpg
    2,1 MB · Visningar: 34

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.409
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
En av armaturerna ur funktion.
Var finns denna typ av innerbelysning att köpa. Har kollat på nätet, är ej nöjd med utbudet.
Kravet är att lampfoten bör/skall rymma en koppling av modellen sockerbit såsom på bilden.
Alt. om det finns en skruvkoppling i lampfoten då fungerar det också.
Tyvärr finns det inget blindutrymme ovanför den plats där lampfoten skruvas fast.

Hälsningar,

Per
Ett alternativt kan vara att bygga om din lampa. Jag tycker att reflektorerna ser snarlika ut som de i länkarna. Det kanske räcker med att byta ut reflektorn, den ser sliten ut.
 

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
Ett alternativt kan vara att bygga om din lampa. Jag tycker att reflektorerna ser snarlika ut som de i länkarna. Det kanske räcker med att byta ut reflektorn, den ser sliten ut.
Strömbrytaren ur funktion, fästet för ledlampan glappar (lampan ramlar ur). Färgen i reflektorn krackelerar. Ett tydligt måndagsexemplar.
Köpte de som Karevan köpte dock utan usb.

Tack ändå för tipset.

Per
 
Toppen