• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

AppleTV

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har blivit så mentalt förslappad så jag har börjat titta på TV även dagtid och inte bara som insomningshjälp framåt natten. Jag körde Boxers variant ett tag men tröttnade på tjocka amerikanska gubbar som mekade med bilar så det la jag ner.

AppleTV kanske har något jag söker. Jag vet inte och inte blev jag klokare när jag googlade på det. Reklamfraser som innovation, nytänkande, morgondagens teknik och teknikrevolution m.m. utsattes jag för tills jag tröttnade på dravlet.

Finns det någon här som kan förklara vad AppleTV är?

Jappe

F

F.d. 58601

Guest
Sv: AppleTV

Tittar på Apple tv dagligen massor av Europa resor finns på Yutube SVT play, 4, arena X, Nrk tv, dr tv, Aftonbladet, + tusentals annat program. Behöver vara en Apple tv med minne för appar. Har du en iPad så kan du se allt i tv som finns i paddan.

Leif

F

F.d. 58601

Guest

Jag köpte i misstag först den billigaste men kom fort underfund att man behöver kunna ladda in appar och behöver minne. Netflix eller dyligt har jag aldrig titta på men typ Ric Stivens Europe och mycket till.
Sen är fjärrkontrollen trevligare i den större.

Leif

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Det finns idag tre variationer av AppleTV att köpa, så "billigaste" och "största" är inte så lätt att förstå. Billigaste av vilken modell?
AppleTV generation 3 kostar under 1000 kr, har ett begränsat utbud av tjänster.
AppleTV generation 4 finns i två varianter, de har olika mycket minne (32 resp 64 GB). Kostar ca 1500 resp ca 2000 kr. Hittills har jag inte hört något som man inte kan göra med 32-varianten som man kan med 64-varianten. Möjligen mer framtidssäkert med 64. Till dessa varianter kan man ladda ner appar ungefär som till mobiltelefoner. Så utbudet/finesserna ökar hela tiden.
För den helt oinsatte så är AppleTV en liten svart "låda" som ansluts till Internet via WiFi eller med nätverkskabel, och till TVn med HDMI-kabel. Även en kabel för 230V.
Vad man kan ha den till är svårare att svara på, eftersom app-utbudet är skapligt stort (till gen4). Förutom att titta på diverse strömmande media finns det en hel del spel, man kan titta på övervakningskameror, använda den som "braskamin", kolla på väderutsikterna etc. Liknande som med en iPhone/Android-lur.

Toppen