Peking
HBK Medlem
Har tänkt att använda Apple TV i Husbilen utomlands via Iphone. Jag använder ofta Apple TV i Sverige via min Iphone och det funkar bra, men hur är det utomlands?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vissa program spärrade för utlandet , har du Svenskt ip nr på iphonen så går det utmärkt men du måste ha gott om GB.
Svar: klockrent!
Vår Apple TV funkar bra för oss. Allt som vi får in via router (till datorn, paddan, iPhone's, eller internetanslutning) kan presenteras på ATV (inte alls att jämföra med Cromecast). Har dessutom konverterat ATV till USB-laddning (3,4V) tack vare en annan tråd här på HBK. Vår ATV är fast-monterad ovanför TV'n och ansluten till egen USB-ladduttag, bara att sätta på och njuta i 1:a parkett-freställningen! Du är inne på helt rätt spår om du har sjysst internetuppkoppling...
Tack för tipsetKolla även min konvertering till USB anslutning (3,4 V). Billiga komponenter på hemmaplan från Kjell & Co....
Varför är alla så ivriga att koppla till USB 5,0V?
Utifrån vad jag läst är det möjligt att köra direkt på 12V.
Det finns tom diverse videos på Youtube som visar hur man kopplar in 12V och parallellt kan behålla 230-matningen.
Svar: billigt och enkelt (passade mig perfekt som har 5 st. USB uttag i husbilen)
En motfråga: det är absolut inget fel med 12V, men vad är poängen med att behålla 230V matning?