• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Apple-Id fishing på gang.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Fikk idag en mail med Emne; Problems with your Apple ID - Please read urgently
Avsender var: Apple <appleid@id.apple.com> og innholdet:
Apple fishing.jpg

En grundig analyse av innholdet på mailen og websiden den peker til antyder at opphavet er i Canada, men at web-siden ligger på en virtuell server et annet sted i verden. Det er gjort mye for å hindre etterforskning, og mange vil falle for denne.

Har etterlatt meg et spor på webserveren Apple-id = stupid med løsenord = fishing ble godtatt det samme med et kredikortnummer med 20 5-tall og xyz som kode fra baksiden, Dette viser at informasjonen ikke blir kontrollert bare lagret. Anbefaler at en bare sletter mailen og ikke leker med denne skurken.

At jeg selv tok i bruk endel av mine erfaringer fra denne type etterforskning er en annen sak - normalt ville jeg ikke legge igjen spor på slike sted, men :cool::cool::cool: :D:D:D:D ;););)

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Apple-Id fishing på gang.

Skal måske lige tilföjes:

Kreditkortet skal måske udskiftes
»Hvis du allerede har trykket på linket OG indtastet dit Apple ID og password, så er din Apple konto kompromitteret, og du bør hurtigst muligt ændre dit Apple ID password. Det kreditkort du har gemt inde på din Apple konto kan også være i fare, og du bør tage kontakt til din bank og få spærret kortet/lavet et nyt«, fortæller JP/Politikens Hus' IT-afdeling, som også har fået den falske mail.

Toppen