• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"Appel tv" i husbilen

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Undrar hur man kan få Appeltv funktion i husbilen?
Blir så smått och dåligt ljud om hela familjen ska titta på Paddan.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: "Appel tv" i husbilen

Har du en vanlig tv i Hbn så kan du titta på den via Apple TV. Bara en hdmi kabel imellan.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man behöver inte ens Apple TV, endast en HDMI-kabel mellan platta och TV för att titta på playkanalerna.

Peter Rydh

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2025

Ska man ha appleTV i husbilen så krävs det även någon form av nätverk, vilket iofs inte är svårt att fixa mha en router för det molbila bredbandet.

Det är lite mer trixigt att få en appletv att funka på lågspänning då nätaggregatet är inbyggt men det finns dom som har lyckats med det också, jag hoppas att jag ska ingå i den skaran innan säsongen drar igång på alvar!

//Peter

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Finns det en kabel med en ände hdmi och den andra till en iPad?
Eller vad använder man?
Har inte husbilen än så jag vet inte vad som finns.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Finns det en kabel med en ände hdmi och den andra till en iPad?
Eller vad använder man?
Har inte husbilen än så jag vet inte vad som finns.

Ja det finns kabel att ha mellan Padda och Tv men har ni en router slipper ni kablar som hänger mellan grejorna om ni skaffar en Apple-Tv.
För att få någon av dessa att fungera bra måste ni ha HDMI i tv'n.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Finns färdiga adaptrar från IPad kontakt (vilken av de två du nu har) och till HDMI, sen bara en vanlig HDMI kabel, har jag kört många gånger, fungerar hur bra som helst. Har också funderat på Apple Tvn, men som redan sagt har den inbyggt nätaggregat så då måste du gå via 220... Jag har inte funnit nån anledning då HDMI fungerar så bra. Visst man tappar de speciella Appletv funktionerna, men det mesta går att hitta andra vägar...

Toppen