• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appar

Gerry

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2024
Vi tänker hyra en hus bil åka upp till Norrland, vad behöver vi för att hitta fina platser för att stanna på, Ställplatser, fricamping eller andra bra appar
Hoppas att ni vill hjälpa oss
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
"Ställplatser" har jag använt en del när jag inte hittat något på klubbens "Husbilsplatser"
Vet inte om stavningen är rätt men Park4night är det många som använder.
När ni besöker en sådan plats, som alltså inte finns i HBK Husbilsplatser, får ni gärna ta ett foto och beskriva platsen med era egna ord via vårt inrapporteringsformulär:

Skärmbild 2021-02-26 185857.jpg Skärmbild 2021-02-26 185936.jpg

Det är ni användare som måste göra grovjobbet härvidlag.
Därigenom blir vårt husbilsplatsregister det överlägsna, inklusive i Sverige :)
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.747
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Som gammal norrlänning. Om du åker under tiden vår till höst är ett besök på Storforsen en mäktig upplevelse. Särskilt i år. Mycket snö i fjällen. Blir en brutal fors hela sommaren. Vid slutet av forsen ligger en fin camping med bra restaurang..

Tips fyll upp kyl med det ni behöver innan ni åker dit. Nån mil till närmaste affär..

Ska söka upp en länk ö lägger upp den här sen..
 

Gerry

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2024
Som gammal norrlänning. Om du åker under tiden vår till höst är ett besök på Storforsen en mäktig upplevelse. Särskilt i år. Mycket snö i fjällen. Blir en brutal fors hela sommaren. Vid slutet av forsen ligger en fin camping med bra restaurang..

Tips fyll upp kyl med det ni behöver innan ni åker dit. Nån mil till närmaste affär..

Ska söka upp en länk ö lägger upp den här sen..
Tackar detta ska vi lägga till vår göra lista
 

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Vi tänker hyra en hus bil åka upp till Norrland, vad behöver vi för att hitta fina platser för att stanna på, Ställplatser, fricamping eller andra bra appar
Hoppas att ni vill hjälpa oss
Ser ju att du fått tips om Storforsen och det är fint. 3 fina tips i Pite älvdal kommer här; frikampa vid Piteälvens strand vid Jusselforsen, Trollforsen eller Benbryteforsen. Gamla timmerupplägg så det är fin mark att stå på. Gratis och Norrland på riktigt. Vid Jusselforssen finns Vägverkets rastplats med tömma och fylla och sophantering. Men det fina finns på östra sidan bron som också kallas Burmabron.
 
Toppen