• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appar - foto + program

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Ni som använder IPad till redigering, ändring av storlek, vattenstämplar mm, vilka appar rekommenderar ni? Vad har ni för övrigt för tips om appar användbara till fotohantering på IPad? Nybörjaren behöver lite vägledning!!!

Är det någon som har erfarenhet av Apples Aperture i datorn? Om ja, hur funkar den? Vad saknas etc? Har fördelaktigt pris.

Apple - Aperture - Pro performance with iPhoto simplicity.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar - foto + program

Det störta problemet är att det finns så många och av den anledningen svårt att utvärdera. Jag har tittat lite på iPhoto och Snapseed.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar - foto + program

En annan favorit som kan användas både vid exponering och redan tagna bilder är Pro HDR. Den är betydligt enklare att lära sig.
 

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Sv: Appar - foto + program

Jag har Aperture i datorn. Tycker att det är ett kraftfullt program. Kanske inte helt i klass med Photoshop. Det finns dock flera unika funktioner i programmet som är väldigt nyttiga. Och programmet är ganska intuitivt, som de flesta Mac-program. Största nackdelen är att det känns trögt vid vissa tillfällen.
Och till det positiva får vi vill räkna in det låga priset, i jämförelse med Photoshop.

P-O
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar - foto + program

Trots sitt låga pris är Pixelmator ett kraftfullt bildbehandlingsprogram som står sig väl i jämförelse med dyrare alternativ.

Pixelmator är i  dag en kompetent spelare i segmentet för amatörer och semi-proffs. Appen utvecklas exklusivt för Mac, vilket innebär att den har rapp grafikhantering och ett lättanvänt gränssnitt.

Du som tidigare har kört Photoshop känner snabbt igen dig eftersom mycket fungerar på liknande sätt, även om Pixelmator så klart inte spelar i samma liga som Adobes flaggskepp. Det kanske bör tilläggas att det inte är nödvändigt att kunna Photoshop för att förstå Pixel*mator.

Funktion: Bildbehandling
Version: 2.1
Mer info: Pixelmator
Pris: 229 kronor
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Appar - foto + program

Trots sitt låga pris är Pixelmator ett kraftfullt bildbehandlingsprogram som står sig väl i jämförelse med dyrare alternativ.

Pixelmator är i  dag en kompetent spelare i segmentet för amatörer och semi-proffs. Appen utvecklas exklusivt för Mac, vilket innebär att den har rapp grafikhantering och ett lättanvänt gränssnitt.

Du som tidigare har kört Photoshop känner snabbt igen dig eftersom mycket fungerar på liknande sätt, även om Pixelmator så klart inte spelar i samma liga som Adobes flaggskepp. Det kanske bör tilläggas att det inte är nödvändigt att kunna Photoshop för att förstå Pixel*mator.

Funktion: Bildbehandling
Version: 2.1
Mer info: Pixelmator
Pris: 229 kronor

Just nu nedsatt pris till 109 kr, jag passade omedelbart på att handla.

https://itunes.apple.com/us/app/pixelmator/id407963104?mt=12&ls=1
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Appar - foto + program

Det störta problemet är att det finns så många och av den anledningen svårt att utvärdera. Jag har tittat lite på iPhoto och Snapseed.

Tack! Laddade ner Snapseed i går, räcker fullt för mig i iPad'en, tills jag kommer hem och kan ta fram riktiga PC'n.

Snapseed hade de funktioner jag behöver för att få bilderna visningsbara på iPad'en. Rekommenderas!

Hälsning jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Senast ändrad:
Toppen