• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

App för POI-filer till Android

F

F.d. 4220

Guest
Jag vet att Locus maps finns, men jag upplever att den är för spretig och gör för mycket, vilket inverkar menligt på användarvänligheten.
På ipad laddar jag in filen för maps.me till poiviewer och kan göra det jag behöver där.

Men jag har numera gått över till att navigera med telefonen och då är det Android som gäller.
Jag har för mig att jag förr kunde skicka koordinater från maps.me till vald navigatorapp. Men nu hittar jag inte den möjligheten.

Map Marker verkar lovande. Den klarar nästan alla de krav jag har. Enkelheten, översikten och möjligheten att ladda in filer.
Men den klarar inte att visa bildlänkarna som bild, utan visar dem som text. Jag har kontaktat utvecklaren. Men vi får se vilken respons det ger. Svårt som hobbyutvecklare att hänga med.

Finns det andra alternativ? Jag har letat men det är få som ens stödjer inladdning av egna filer.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Till skillnad från dig gillar jag Locus Pro som planerings hjälpmedel. Fungerar utmärkt. Jag navigerar med en Garmin GPS, föredrar att skilja på mobil och navigator. Ge Locus en ny chans.
 
Toppen