• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Använda Dator som modem

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Hej alla jag undrar om man kan använda datorn som modem och surfa på Ipone eller en Ipad , jag vet att man kan använda Ipone som modem till datorn eller Ipaden

Hälsningar

Åke

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Använda tor som modem

Windows har en funksjonalitet som kalles for Internet sharing, den var problematisk å sette opp under XP. Har ikke selv hatt behov for å bruke den under Windows-7 (Vista hoppet jeg over privat - var beta-tester i jobben!)

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Med programmet Virtual Router Manager som är helt gratis så kan du enkelt skapa en WiFi Hotspot och dela ut Internet. Det enda som krävs är att din dator kör Windows 7 och har ett trådlöst nätverkskort.

Vi (m fl) har tagit steget att ha en 3G-router i husbilen till alla telefoner, plattor och datorer. Dovado3/Dovado4. Dovadon kan dessutom skicka bilens position till internet om man har en GPS-puck kopplad till USB-porten. Bra att ha om man glömt var husbilen står.

Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest

Jag trodde inte det skulle fungera, men efter lite googlande hittade jag denna beskrivning som gör att du kan använda en laptop som accesspunkt.
Länk

//Stefan

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Sv: Använda dator som modem

Hej igen. Detta forum är fantastiskt det fungerade klockrent med att ladda ner programmet. Jag har wifi nu, ipaden har för dålig räckvidd så jag har en extra antenn i datorn som fungerar bra. Tack än en gång

Hälsningar
Åke

Jorma

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2025
Sv: Använda Dator som modem

På Iphonen kan du in i inställningar- Internetdelning- och göra den upptäckbar sedan söker du upp iphonen på den bärbara datorn...

Lycka Till!

Toppen