• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antennproblem

F

F.d. 2113

Guest
Hej!
Kan det vara antennen på taket som är sedan -94 ,en Triax UFO eller kanske antennkabeln som gör att jag inte kan spela in en kanal och titta på en annan samtidigt.
Ska kunna spela in 2 program och titta på ett tredje enl instruktionen.

Hoppas på svar denna gång!!
Christer
 
F

F.d. 2284

Guest
Sv: Antennproblem

Du behöver en modernare antenn som tar det höga bandet .Uno i Vollsjö
 
Senast redigerad av en moderator:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Antennproblem

Boxer mottagarna med hårddisk har vanligtvis två tuners och det innebär att man kan spela in två olika kanaler och titta på ett tidigare inspelat. När du provar på hemmaplan vilka kanaler bråkar för dig? Se nedan Teracom - Frekvenstabell tv. Kabeln behöver du troligtvis inte byta om den inte är sönder. Se över alla anslutningar så allting är åt draget och att nätdelen (boxen i garderoben) har spänning till sig. Färdigköpta IEC anslutningskablar (i pin pack) håller mycket dålig kvalité, gör egna eller köp något dyrare.

Sundsvall S Stadsberget


Län: Västernorrland
Aktuell status


TjänsterKanalKanalutbudDigital tv nät 147SVT24 Mittnytt, SVT Extra, SVT1 Tal txt, SVT2 Mittnytt, Barnkanalen, Kunskapskanalen, SVT2 GävleDala, SVT1, SVT2 Tal txtDigital tv nät 227TV4 Plus, TV6, TV4 Mitt, TV400, CNN, TV4 Film, TV4 FaktaDigital tv nät 330TV3, Canal+ Hits, TV8, VH1, Canal+ First, Kanal 5, Disney Channel, Canal+ Sport1Digital tv nät 443Animal Planet, Discovery, The Voice, Star!, ztv.se, Nickelodeon, Eurosport, MTV, Kanal 9Digital tv nät 556Axess 25, Canal 7, TV4 Sport, TV7, SILVER, BBC Prime, TCM
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2113

Guest
Sv: Antennproblem

Tack för svar!
Har nu bytt till en Super Nova,och visst blev det stor skillnad.Har nu oftast 100% både på signalstyrka och kvalitet mot max 60-70% tidigare.Problemet kvarstår dock tyvär.Främst gäller detta TV3.När jag spelar in den kanalen så begränsas tillgängligheten på de flesta andra kanaler.Utan inspelning är allt ok,men med inspelning som ovan får jag felmeddelande"kanalen ej tillgänglig" på de flesta övriga dock inte alla. Nästa fråga: Vad betyder alla dessa MUX ca 65 st som måste laddas ner varje gång jag byter position? Alla kanalnamn kommer i flerdubbla uppsättningar,vissa kan jag se andra "saknar signal"uppemot 160 kanaler(70 nerladdade) att välja mellan med alla dessa dubletter.Hur ska jag begränsa detta.
Mvh
Dorotea
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Antennproblem

Bättre antenn än super nova finns nog inte, undrar så om du fått tag i den nya eller den gamla modellen? 100% signalstyrka är helt ointressant, mottagaren har även en kvalitetsmätare, den skall du använda när du vrider runt och höjer och sänker antennen. Om du provar hemma så ser jag att där är små ( Sundsbruk, Matfors, Stöde Intaget)sändare runt Stadsberget. Leta i menyerna efter Återställning eller Ominstallation och gör det. Gör sedan en manuell sökning på de aktuella Muxarna. Om du riktar om Stadsberget så är det 47,27,30,43 och 56. Då får du inga onödiga kanaler. Ditt problem med inspelning kan tyda på dålig insignalskvalite från antenn (rikta om) eller mjukvarurelaterat problem i boxen.
 
Toppen