• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antennfäste - hjälp!

F

F.d. 16416

Guest
Hej!

Har inköpt en Diginova TV-antenn för att ersätta vår dåliga rundstrålande och inkapslade antenn.
Den nuvarande sitter monterad på ett rör med diam 30 mm.
Trodde att dimensionen på antennrören var standard och hade bara tänkt köpa en ny Gebo masttopp och enkelt montera den nya antennen.
Denna masttopp är dock anpassad till maströr på 19 - 20 mm och till mitt rör på 30 mm kan jag inte hitta någon masttopp alls så att en snygg och tät kabelneddragning kan ordnas.
Någon som har förslag till en smart lösning. Vill ju helst inte byta till ett nytt komplett Gebofäste i mitt 30 mm takhål.

Tacksam för alla förslag.

Roadglider

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Antennfäste - hjälp!

Problemet löst......monterade ett 20 mm rör centrerat, fixerat och tätat i 30 mm röret!!!!

Roadglider

Foci 13

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6717
Medlemskap
2028
Sv: Antennfäste - hjälp!

Hej Roadglider!

Vi har haft samma problem, men vi fixade den med en snedstöttor / valfri längd... , plus 1 st markfäste för snedstötta som vi har satt den på toppen.Var hittade vi den ??, hos Jula så klart. Sida 236 i katalogen.Den passar perfekt i gamla fästen. Lycka till
Hälsning Gabby

Toppen