• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antenn till TV

F

F.d. 24336

Guest
Hej

Jag undrar om några kan komma med tips hur vi löser Antenn problemet.

När vi köpte våran husbil så var det inte med någon antenn. Vi vill inte göra några hål i tak m.m.
Va har en tv som kan köras med 12v och 220 och den har kortläsare m.m finns det någon lösning till detta problem tro?
Köra tv via datorn är ju ingen lösning.

Vi har provat inomhus antenn men det funkade inte.

Hoppas på några tips härifrån.

MVH Jessica:spinny:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Antenn till TV

Det finns ingen bra lösning utan att göra hål i taket, men ingen ser det väl som en nackdel att det finns TV- Antenn på bilen? Köp en Ufo Marine, och det smala maströret så får du bra mottagning med bara ett litet hål i taket. :)

F

F.d. 24336

Guest

Letar inte fukten in där.

Vi har ett par kompisar som har husvagn dom satte in en antenn dom upptäckte att fukten följde med stången in i husvagnen.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Om tätningen runt stången inte fungerar skulle jag tro att den inte är rakt monterad?! :confused:

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

På förra bilen hade vi ingen takantenn.
Vi hade en teleskopstång på ca 4m med ett fäste för antennen.
Jag monterade stången med remmar mot cykelhållaren och hade en lång sladd som jag drog ut genom luftningsventilen vid insteget. Lite pyssligt, men det funkade bra!

Men ser den på bilden!
17372_289706458691_671868691_3511992_7724339_n.jpg

F

F.d. 52943

Guest

Om tätningen runt stången inte fungerar skulle jag tro att den inte är rakt monterad?! :confused:

Vi hade samma problem - under de första störtregnen kom det in vatten längs röret. Det visade sig att takanslutningen var felmonterad. Efter korrigering har det varit tätt. Vi har (eller egentligen hade då) en Diginova antenn som monterades av husbilssäljaren.

Toppen