• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antenn till datorn

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Anten till datorn

HEJ !har du bärbar med inbyggt modem? gör som jag ,köp ett modem som du sätter i usb uttaget ,blir bättre kontakt med nätet då, allt enl telias expertis,och det funkar för mej, God Hjul på er där i Tygriket!!:santa-2-icon: PS köp en förlängninskabel så kan du hänga upp den en bit,DS

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Anten till datorn

Hej!
Jag har testat lite olika och denna motagare AWUS036NH från Alfa Network är mycket bra ALFA Network – WLAN, WiFi phone, ADSL, KVM, Bluetooth, PoE Products -- AWUS036NH

Har sett att den går att köpa på sidor från Sverige för 3-400 kr.

Notera att USB-kaben som lars o margareta nämner kan vara upp till 5 meter (kanske mer) om du behöver sätta den gröna burken i ett fönster för att få bättre mottagning.
Om du däremot ersätter antennen (svarta pinnen) med en annan antenn, så skall du däremot hålla antennkabeln till den nya så kort som möjligt.
//Conny

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Antenn till datorn

Apparaten från Alfa Network är bara avsedd för wlan, inte 3G.
Gör som Lars o Margareta föreslår, köp ett externt 3G-modem och en förlängningssladd till usb anslutningen på datorn. Då kan du prova dig fram till var du får bästa mottagningen med olika placeringar av modemet.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Apparaten från Alfa Network är bara avsedd för wlan, inte 3G.
Gör som Lars o Margareta föreslår, köp ett externt 3G-modem och en förlängningssladd till usb anslutningen på datorn. Då kan du prova dig fram till var du får bästa mottagningen med olika placeringar av modemet.
Hej!
Ja vist är det för wlan, men som man frågar får man svar. Jag kör wlan med räckvidd på mycket mer än en mil.
//Conny

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Inför vår resa till Spanien i höstas inskaffades en antenn med ett nätverkskort och usb anslutning. Funkade alldeles utmärkt, kunde se på Svt play, där det fanns WiFi utan problem. Köpte även streamade hockey-matcher. Atennen heter Level one Wireless. Finns på Kell & Co kostade under 300 kr.:santa1:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Man kan undra om frågeställaren menade 3G-antenn eller WiFi-förstärkare?

Ja, det är lätt att bli förvirrad i det här ämnet! Jag har också en LevelOne-grunka som jag sätter i ett USB-uttag och då får jag bra kontakt med öppna nätverk, i varje fall om jag använder en antennkabel så att jag kan placera stickan vid ett fönster.

Jag funderar på att sätta en antenn på taket men har inte kommit till skott än. Svårt att välja i det stora och förvirrande utbudet!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 58560

Guest

Hej.
Kan man köpa den i Sverige och i så fall var.??:santa-5-icon:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil