• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antal bilder i ett inlägg

H

hianders

Guest
Ibland läggs det in 40-50 bilder i en tråd med många liknande bilder av samma motiv. Det har skrivits om detta tidigare att det kanske då är svårt att se "skogen för bara trän", d v s se det man vill att åskådaren skall få genom att titta på bilden/rna. Är inte max 10-15 bilder lagomt i ett inlägg?

Naturligtvis beroende på ämnet men ett för stort antal förtar kanske lite grand njutningen av att titta på bilderna!

Vi har så många goda fotografer i denna klubb och det är nog ganska unikt med så många fina foton som inte "bara" handlar om husbilar i ett sådant här forum, allt från djurbilder till väderobservationer och naturbilder samt bilder från upplevelser/händelser!!!

fru hianders/Inger
:msn_photo:

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Antal bilder i ett inlägg

En annan aspekt på Ingers inlägg.
Ställer några frågor av ren nyfikenhet och okunnighet:
Finns det en övre gräns för hur mycket som kan lagras på HBK forum?
Kan det uppstå behov av att gallra?
Påverkar mängden lagrad information tiden för att "hitta" den?
Är volymen av lagrad information kostnadsrelaterad?

Roadglider

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Sedan vi bytte till en kraftigare server i April 2011 så har vi gott om utrymme.
Det dröjer flera år innan det kan bli aktuellt att gallra och det är möjligt att utöka lagringsutrymmet vid behov utan större kostnader.
Eftersom hela hemsidan bygger på en databas så påverkas inte tiden att hitta informationen i någon märkbar omfattning av mängden information.

Däremot påverkas ju laddningstiden för enskilda trådar om det är många bilder och då speciellt om man har låg bandbredd.

Men bilder är det bästa sättet att visa information på så det finns ingen anledning att begränsa användandet.

Det som är dimensionerande för kapaciteten på server är antalet samtidiga användare som besöker hemsidan och inte mängden information som lagras.

F

F.d. 16416

Guest

Tack för denna information. Det låter ju positivt och jag har lärt mig lite till.

Roadglider

Toppen