• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Anpassning av handdukstork - Alde

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Jag har ett element/handdukstork i duschen som kommer direkt efter aldepannan. Det innebär att elementet är väldigt varmt och det blir onödigt varmt i duschen. Jag funderar på om det skulle gå att leda förbi en del värme förbi elementet så det blir mindre varmt i duschen och istället konvektorerna längre fram får mer glädje av värmen i vätskan. Någon som gjort detta eller har några tankar kring det? Bifogar bild på elementet.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Visningar: 23

holiday

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2026
Sv: Anpassning av handdukstork - Alde

Jag har ett element/handdukstork i duschen som kommer direkt efter aldepannan. Det innebär att elementet är väldigt varmt och det blir onödigt varmt i duschen. Jag funderar på om det skulle gå att leda förbi en del värme förbi elementet så det blir mindre varmt i duschen och istället konvektorerna längre fram får mer glädje av värmen i vätskan. Någon som gjort detta eller har några tankar kring det? Bifogar bild på elementet.

Gör en huva i liggunderlag så stor du tycker är lagom så avger Inter elementet så mycket värme.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Eftersom alla konvektorer är kopplade i en slinga så blir det omständigt att ordna detta på ett vettigt sätt. Alde har en shunt som används av vissa tillverkar i sovutrymmet. Den shuntar då förbi vattnet från konvektorn.

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025

Har sett att det finns termostat på en del handdukstorkar. Kanske finns som tillbehör även till din?

Hälsar Kjell

Toppen