• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Annandag Jul

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025
I dag är det annandag Jul, det är faktiskt ganska mysigt att äta frukost. Man kan sitta länge, njuta och prata om olika saker. Nu har man ju faktiskt tid, nått som vi ialla fall har haft ont om den sista tiden. Och jag tror inte att vi har varit ensamma om att känna så. Vi har ganska mycket mat kvar, även om vi var många som var hemma under julafton. Så blev det hel en gosaker kvar! Just nu pratar vi en hel del om vår husbilsträff, vi tycker det är så himla kul att så många har visat intresse och vi hoppas att alla kan komma. För plats finns det för många husbilar, Kjells chef tycker att det ska bli himla roligt och han säger att plats för husbilarna finns det!
Nått annat som vi oxå prata om just nu är sommarsemestern, det är dags att börja titta på vilken väg vi ska köra upp till Norrland. Vi har tänkt fira midsommar runt Mora och sen köra vidare upp mot Kiruna. Ett mål är Lofoten ialla fall, för där ska det ju vara otroligt vackert!
Är det någon som har något förslag på en trevlig väg upp genom vårt vackra land ?
Vi önska er alla en god fortsättning och GOTT NYTT ÅR!

Bilagor

• 100_1897.JPG
    100_1897.JPG
    1 MB · Visningar: 7
Senast ändrad:
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Annandag Jul

God Jul och Gott Nytt År Catrin& Kjell Och alla andra
Tyvärr har jag ingen särskild fin väg att tipsa er om uppåt sverige, men jag kan berätta om hur vi har för väder hos oss här i Vargön
Det är väldigt Vackert även hos oss på annandag jul med mycket snö och snötyngda träd.Det har snöat iflera dagar nu, men nu har det tillfäligt slutat. Vi var för en gång skull bortbjudna till vårt barnbarn uppe i dalsland på julafton. Hon hyr en gård där hon och hennes kille bor med tre hästar och två katter. Det var nästan så man väntade att tomten skulle dyka upp där livs levande kommande från skogen.Men endast ett rådjur spatserade förbi genom snön.Tur att vi åkte hem igår, idag hadde vi varit insnöade där, de fick nästan inte upp dörren imorse och strömmen börjar försvinna runt om dem.
Lena

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej, Ja många andra har ju skrivit om detta, men när det gäller norrut i Sverige finns det ju bara 2, Inlandsvägen E45 eller "kustvägen" E4 Alla andra går ju lite mer på tvärsan o man hamnar i Norge , inte helt fel iallafall men du hade ju tänkt passera Kiruna.
Vilket du väljer första ggr saknar betydelse tycker jag. Båda är sevärda/körbara.
Så vilken väg du väljer upp är egalt, Men hem ska du välja Lofoten Å o sen färja till Bodö o sen RV 17 till Trondheim, (läs mer om detta på andra trådar) Denna väg anser jag är en höjdare, oavsett väder. Mycket färja blir det o mycket natur, har gort denna 2 ggr o kan mycket väl tänka mig fler.

F

F.d. 3297

Guest

Vi kanske ska tillägga att vägfärjorna i Norge hanteras av lokala landstinget,
inte norska vägverket!
Det innebär att varje tur med en vägfärja kostar extra. :(

Resan tvärs över fjorden norrut till Molde med dragbil och husvagn för några
år sedan kostade c:a 125 norska kronor!
Är man inte informerad om detta så kommer det som en otrevlig överraskning. :mad:

Men synen när vi kom av färjan och vände oss mot söder var betagande med
snöklädda fjälltoppar på andra sidan fjorden i sommarhettan! :p
Att dessutom ta en 5kg torsk direkt bredvid färjan till kvällsmat var åxå en bonus!

Toppen