• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ang. intern. campingkort

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Hej
Vet någon om man måste vara medlem i M för att skaffa internationellt campingkort ?
eller var skaffar man det?
Tacksam för svar.
MVH
Bosse o Lena:rolleyes:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Ang. intern. campingkort

Hej!
För att skaffa intern.campingkort så måste du tydligen vara medlem antigen i Motor,eller i den andra Caravanklubben.Kolla på deras sidor så får du/ni exakta uppgifter om vad det gäller!
Mvh/Zlatko
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Ang. intern. campingkort

Vi är medlemmar i CC och tar alltid ut det här kortet till varje säsong. Men jag måste säga av egen erfarenhet så är det här kortet ganska värdelöst förutom om man är på rätt campingar så får man rabatt även under högsäsong.
Min erfarenhet är att passet är gångbart till 100% men utran rabatterna förstås.

Mvh Håkan J
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Ang. intern. campingkort

Jag vet inte.Har inga problem att lämna passet ifrån mig,men därimot vill jag inte vara medlem i nån interese org.bara för att köpa kortet.Men det är mit beslut och tyckandet.
Mvh/Zlatko
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Ang. intern. campingkort

Tillhör dem som vägrar lämna ifrån mig passet. Har bara ställt till bekymmer en gång - i Amsterdam - varför vi lämnade campingplatsen. Det är ett ofog att kräva passet som inte längre skall behövas inom EU, men ger väl campingägaren en säkerhet att man inte smiter från nota.

Dessutom är man numera tvungen att ha godkänd legitimation på sig inom EU, och sålänge det nationella id-kortet inte kommit i sving, så måsta man alltid bära passet på sig.

Hälsningar till er alla

Håkan
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.536
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Ang. intern. campingkort

Hej!

Jag har ibland lämnat körkortet istället för passet och det har gått bra.
Men, vi har bara bott på campingar i Kroatien. Annars är det oftast stellplats som gäller.

mvh
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Ang. intern. campingkort

Ser att det finns en del knuttar i forumet. Medlemsskap i SMC ger också möjlighet att skaffa internationellt campingkort. Eventuellt andra motororganisationer också (vad det nu kan finans för några...). Alltså inte bara M och CC.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Ang. intern. campingkort

Ja, vi har lite av samma erfarenhet som Håkan J.

När man tar upp kortet så ser receptionspersonalen ut som fågelholkar o bara tittar lite undrande.

Vi har nog erfarit att det är väldigt varierande på campingarna i Europa hur nogrann man är med kollen på passen, etc.

Vi bodde tex påsken -06 på en rätt risig men billig camping i Lido De Jesolo, där gubben bara rafsade ned bilnumret o sa välkommen. Ställ er var ni vill o det kostar 10 euro / natt som ni betalar när ni åker.

DS
 

Yvonne & Johnny

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
264
Medlemskap
2024
Sv: Ang. intern. campingkort

Vi har varit i Portugal flera gånger, och vi lämnar alltid fram kortet istället för passet. Har även fått rabatt på en del campingar där. :)


Yvonne & Johnny
 
F

F.d. 3153

Guest
Sv: Ang. intern. campingkort

Jag håller med "godriatik"..!

Tror jag bara använde mig av Camping-kortet, inget pass,
i Europa i fjol.

Och på kortet finns ju både passnummer och hemadress
antecknat..så man slipper fylla i blanketter..:yes:

/Göran_K
 
Toppen