• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang. combi 4 CP plus ready

F

F.d. 53585

Guest
I vår nya bil är en Combi (E) CP plus ready monterad
Dock med den gamla dispayen :mad:
Enligt konversation med Mats Rosen på Alde.se så är min panna förberedd för den digitala manöverenheten
Är det någon som vet om det går att få tag på denna på nätet och i så fall någon adress?
Det spelar ingen roll om det blir import från Tyskland eller liknande
Jag tänkte försöka att montera den själv!
Någon som har erfarenhet av detta och kan komma med råd och anvisning?
Jag hat iofs fått monteringsanvisning av Mats Rosen, men många bäckar små....

Tack på förhand
hasse_e

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Ang. combi 4 CP plus ready

Det finns att köpa i Ebay..jag har installerat själv och är hel nöjd..pannan ska var hel svart då är de bara att koppla loss gamla styrningens kabel och plugga i nya..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    495,6 KB · Visningar: 23

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Har monterat det min Avanti eb och det var inga problem med inkopplingen. Plus tog jag från lyseknappen och minus behövs inte. Det svåra var att såga upp hålet och få plats med lyseknappen men det fixade sig.

F

F.d. 53585

Guest

Eftersom du redan haft kontakt med Mats Rosen, är väl det enklaste att be honom rekommendera en återförsäljare i din närhet som kan leverera panelen till dig.
Självklart frågade jag, men han sade att återförsäljarna har den i sitt sortiment men att det finns på nätet. Bara att söka!
Har varit i kontakt med tre olika återförsäljare, men de envisas med att byta ut kretskortet också och det har jag ingen lust att betala för
De, Alde, har ännu ingen näthandel

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Självklart frågade jag, men han sade att återförsäljarna har den i sitt sortiment men att det finns på nätet. Bara att söka!
Har varit i kontakt med tre olika återförsäljare, men de envisas med att byta ut kretskortet också och det har jag ingen lust att betala för
De, Alde, har ännu ingen näthandel

Är din panna hel svart då behöver du inte byta kretskort...

F

F.d. 53585

Guest

Har monterat det min Avanti eb och det var inga problem med inkopplingen. Plus tog jag från lyseknappen och minus behövs inte. Det svåra var att såga upp hålet och få plats med lyseknappen men det fixade sig.
Du kan få visa vart du placerade den nya och hur du drog fram kablarna
Hade du den analoga vid diskbänken också?

F

F.d. 53012

Guest

Kortet kostar 2500:- med utbyte av det gamla kortet som skickas i retur till Alde där all gick på 4300:- med display.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Du kan få visa vart du placerade den nya och hur du drog fram kablarna
Hade du den analoga vid diskbänken också?

image.jpg
Nej den är vid sängens fotände/baksidan av kylskåpet. Ersatte den analoga så det var bara att plugga in förutom ström som togs från lyseknappen. Du behöver bara manöverpanelen och inget kretskort om pannan är svart.

Toppen