• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Anek lines till Grekland

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Är det någon som har åkt med Anek lines från Italien till Grekland o beställt biljett via deras hemsida? Funkar det? Känner mig osäker på om det fungerar, så att man inte står utan biljett när man kommer til Ancona o har betalt den via internet.
Cecilia
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Anek lines till Grekland

Anek lines har jag ingen erfarenhet av men det skall säkert fungera bra att boka och resa med. Men det är enligt mina erfarenheter bättre att åka från Venedig och man sparar de ytterligare 40 milen fram och åter.

Vi åker alltid (11 gånger T&r hittills) med Minoan Line från Venedig och att betälla via deras hemsida eller Ferrycenter i Ystad har alltid fungerat bra.

Minoan Line har camping-ombord vilket innebär att man bor i husbilen ombord på färjan under överfarten som tar ca 22 timmar till Igominitsa och ca 30 timmar till Patras.
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Anek lines till Grekland

Jo, jag vet att minoan lines är jättebra o att det e bättre att åka från Venedig. men i år går det färre färjor från Venedig= kortare tid i Grekland.
Åker vi med Minoan så blir det Ancona i alla fall för färjorna går varje dag där ifrån.
Anek har camping ombord nu igen. Usch det e så svårt att välja. Hatar att oroa mig så det kanske e bättre att ta det gamla vanliga.... vet inte. Har åkt med Minoan ca 6 ggr tror jag.
 
Toppen