• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Androidplatta

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
103644357.jpg

GOOGLES ERIC SCHMIDT:
"Ipad-utmanare inom 6 månader"

Google har en ny surfplatta på gång som ska ta upp kampen med Apples Ipad, säger Googles styrelseordförande Eric Schmidt i en intervju,
om det är en utmanare till iPad 2 eller till den kommande iPad 3 förtäljer inte historien.

Länk

F

F.d. 10329

Guest
Sv: Androidplatta

Samma tongångar hördes för ett år sedan, då blev det platt fall. Kanske amerikanska Motorola lyckas bättre än kineser och koreaner?

F

F.d. 25168

Guest

Android er i den innovative förertröje, och f.eks for Samsung kan det inta kaldes platt fall ;)

Ingen tvivl ICS, vil göra en forskel.

F

F.d. 3458

Guest

Jag är jättenöjd med min Samsung Galaxy 10.1 Tab. Bara fråga på om det är något ni undrar över angående den. Jag har testat Ipad2 också men jag blev besviken på den. Men det är kanske mest på apparna.

Har även Iphone 4S 32gb sedan 2 månader och kommer att byta så snart jag blir av med den. Köra bil och behöva klicka 5-8 gånger för att ringa upp en person som man inte har som favorit är inte acceptabelt. Och Siri förstår inte småländska.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har även Iphone 4S 32gb sedan 2 månader och kommer att byta så snart jag blir av med den. Köra bil och behöva klicka 5-8 gånger för att ringa upp en person som man inte har som favorit är inte acceptabelt. Och Siri förstår inte småländska.

Varför klicka 5-8 ggr när det räcker med ett klick och röststyrning?

iPhone och iPod touch: Tips om Röststyrning

PS! Ett tips i väntan på svensk SIRI är att lägga till fonetiskt eller engelskt namn på kontakterna, tex Charles på Karl.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu kommer uppgifter som tyder på att Google ger upp försöket att konkurrera med iPad när man släpper sin egen platta, något som enligt Schmidt skulle ske inom ett halvår.

Källor som tidigare levererat komponenter till Googles produkter säger till webbplatsen Digitimes att Google istället verkar inställt på att ta upp kampen med Amazons Android-baserade platta Kindle Fire.

Därför förväntar man sig att Google väljer att satsa på det mindre 7-tums-formatet och att ser till att nere priset på en nivå omkring 200 dollar, vilket motsvarar cirka 1500 kronor. Lanseringen väntas ske i mars eller april.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

För att inte tala om iPad 3 som förhoppningsvis visas/släpps den 24 februari.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Köpte en:

Acer Iconia A500 32Gb Tablet + Skyddsfodral för 2 999kr inkl. moms + x-tra 32Gb micro SD på Inet data.

Bland det mest fördelaktiga priset på en Android 4.0 just nu.
Kul liten maskin, trodde inte att man kunde bli så fäst vid en surfplatta på en dryg vecka. :msn_sunglasses:

Smidigt surfverktyg!
Mvh. Magnus
Ps. Det är kamp här hemma nu, får nog bli en till Ds. :msn_wink:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Äntligen en bra och billig Androidplatta som t.o.m. tilltalar Knarrevik!
PS! Tyvärr verkar det som om den saknar 3G/4G!

tablet-n7-features-ushome-family.png

Prylkoll:
Igår lanserades den. Googles egen Android tablet Nexus 7 och det mesta blev som väntat. Med andra ord mycket lovande.
Google Nexus 7
* 7″ IPS-sjärm 1280×800 (216ppi)
* Nvidia Tegra 3 SoC CPU
* GB RAM
* 8 eller 16GB lagring
* Batteri på 4325mAh (8h)
* NFC, GPS med mera
* 1.2Mpx framåtkamera
* Android 4.1 (Jelly Bean)
* Pris från 200 dollar
Google Nexus 7 får som väntat en 7-tums IPS-skärm och drivs av en Nvidia Tegra 3 och Android 4.1 Jelly Bean.
Nexus 7 får även GPS och NFC men ingen bra kamera. Det blir en 1.2Mpx kamera framåt (för Google Hangouts) men ingen bakåt.
Värt att notera är att Google Nexus 7 inte är avsedd att konkurrera med Apples iPad eller Samsungs Galaxy Tab utan snarare den i Sverige inte lanserade ”läsplattan” Kindle Fire.
Nexus 7 går att förbeställa i USA redan idag med förväntad leverans under juli. Om den släpps officiellt i Sverige återstår att se.

Här är Googles egen lilla presentationsvideo:
Introducing Nexus 7 - YouTube

Senast ändrad:
Toppen