• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Androidframtid?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Androidframtid?

Det var detta som Steve Jobs förutsåg när han förbjöd Flash och styrde upp App Store.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Inte riktigt hela sanningen. När Steve behövde hjälp när Apple hade det tufft ville inte Adobe hjälpa dem. Då svor han att inte implementeras deras produkter i hans produkter och sa att de ska utveckla alla sina produkter själv.

Men det stämmer att de har full koll vad som läggs upp i appstore vilket är både bra och dåligt.

Det var detta som Steve Jobs förutsåg när han förbjöd Flash och styrde upp App Store.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Men det stämmer att de har full koll vad som läggs upp i appstore vilket är både bra och dåligt.

Vad är det som är dåligt med ha koll på vad som läggs upp på App Store? De flesta seriösa appar kommer dit först.

Att Flash är en inkörsport för virus är välkänt, det är inte bara Apple som har insett detta och ersätter Flash med HTML5.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Det som är dåligt vad jag har hört att det tar väldigt lång tid att få sina produkter godkända på appstore. Annars är det bra att det är koll på apparna och som du säger att Flash är en inkörsport för virus så det är bra att Flash inte finns i apparna

Vad är det som är dåligt med ha koll på vad som läggs upp på App Store? De flesta seriösa appar kommer dit först.

Att Flash är en inkörsport för virus är välkänt, det är inte bara Apple som har insett detta och ersätter Flash med HTML5.

F

F.d. 8160

Guest

Det som är dåligt vad jag har hört att det tar väldigt lång tid att få sina produkter godkända på appstore. Annars är det bra att det är koll på apparna och som du säger att Flash är en inkörsport för virus så det är bra att Flash inte finns i apparna

Är dessutom väldigt svårt att få in en app som gör samma sak som en av apples egna appar fast på ett resurssnålare sätt. Dvs apple ser till att hålla lite monopol. Men just att kontrollera att apparna funkar och inte är skadliga är ju lovvärt.

I

Ice-Man

Guest

13.000 skadliga Androidappar? Hur då "skadliga"? När man installerar en app så står det ju vad den vill ha tillgång till och är man tveksam så kan man ju avbryta installationen. En marknad som troligen kommer att bli störra är "antivirus" för smartphones - på gott och ont.

Jag har redan tidigare sagt vad jag tycker om Apples dumheter, SoreBeard har en mycket bra poäng! Man skulle kunna säga att Apple bidrar till att utvecklingen stannar upp genom att hindra effektivare kod!

F

F.d. 25168

Guest

Kan vist ikke siges bedre end M3: Det stora mobilkriget del 1: Smidigaste systemet i världen - IDG.se

"Slutsats och vinnare
Detta är en mycket svår rond eftersom IOS som är bäst på gränssnittet från början också är sämst på anpassning, medan Android är bäst på att låta det anpassas men sämre på att vara lättanvänt i sitt grundutförande.

Men bara för att Android är lite krångligare än IOS innebär det inte att det är svårt, däremot så vinner Android så oerhört stort på möjligheterna att anpassas. Därför vinner Android ronden, men IOS och WP7 hamnar på en delad andraplats."

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag undrar om det bara beror på reklamen att iPad är det mest sålda datorn idag, alla kategorier?

F

F.d. 25168

Guest

Jag undrar om det bara beror på reklamen att iPad är det mest sålda datorn idag, alla kategorier?

Indrömmer blankt, dom har väret bra på at hype deres produkter.

Jaja, lad os se når året er omme, flere Android modeller overgår allerede NEW Ipad på hardware, och med ICS software och udviklingen af denne, er der inta noget, der kan forhindre Android i at gå om Ipad.

Toppen