• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Android Skärmklipp App

F

F.d. 52943

Guest
Söker Androidapp för skärmdump/klipp. Har försökt med Screenshoter (trial) men förstår mig inte på den. Kommer inte vidare.:confused:
Någon som har bättre förslag?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android Skärmklipp App

Vilken telefon använder du?
Olika tillverkare har knep för att göra skärmdumpar, med min Galaxy sker det med att föra hela handsidan över skärmen, andra märken har härmat iPhone genom att klicka på hemknapp och avstängningsknapp samtidigt.

F

F.d. 52943

Guest

OK tack. På Samsung Express är det tydligen som på Iphone - hem+av/på knapp.

Om jag för hela handen över skärmen hamnar jag i något slags Inkognito-läge - osynlig för siten som besöks?

Ska kolla på Sony tablet S när jag får tillbaks den från rep.verkstaden.

NovaCapella

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
12417
Medlemskap
2022

Finns en app URL2PDF som omvandlar sidor till PDF, som du kan spara. Du kan ju prova och se om den är något för er.
///Lars-Ove

F

F.d. 55554

Guest

Trycker hem "mitt knappen", +tillbaka knappen"höger knapp" för att ta en screendump på Galaxy S I9000

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

Sony Xperia S, tryck på avstängningsknappen någon sekund eller två så dyker flera alternativ upp. Bla "Ta skärmbild".

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är detta som är så charmigt med Android, alla tillverkare har sitt eget operativsystem som dessutom gör att man slipper uppdatera när en ny version av det riktiga OS släpps.

F

F.d. 52943

Guest

..............
Ska kolla på Sony tablet S när jag får tillbaks den från rep.verkstaden.

Hittar ingen screendump direkt via knapparna på plattan.
Provat några appar med begänsad framgång. Screenshot ultimate ger ett klipp via on/off + vol-. Men den "ställer till" något med andra funktioner och det krävs en reset för att plattan ska funka normalt igen.
Andra appar kräver rootad android för att funka.
Det jag söker är en app som funkar utan root, och som ger en bild som kan bearbetas - t.ex. crop. Några förslag på appar som kan tänkas funka? - det finns ju några att välja på.....

Toppen