• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Android och Gpxfiler

F

F.d. 14324

Guest
Hej.
Jag har hittat en app till min android som jag är sugen på att testa, enligt beskrivningen så ska det gå att visa gpxfiler med appen.
Om det är en bra app vet jag inte men som sagt, jag är lite sugen på att testa den.

Waypoint pro

Detta kanske har dryftats tidigare och om någon har tips om andra appar till android som kan fungera ihop med gpx-filer så får ni gärna berätta det för mig. :)

mvh jocke

ps, Jo,, jag är lite avundsjuk på er som har poiviewer och I. :D

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Android och Gpxfiler

Jag får ingen ordning på waypoint, det kan bero på mig och brister i tålamodet.
Testade GPS essentials istället, ingen framgång där heller.

Att inte jag får det att fungera säger egentligen ingenting om kvalitén på apparna för jag tröttnar fort om det inte är enkelt.

Testade GPS Viewer istället, det är ingen större idé att läsa beskrivningen av appen men med den lyckas jag visa fyra markörer av sju på kartan ur min lilla gpx-fil, beskrivningarna finns också att läsa (alla 7) men jag hittar ingen sätt att trycka på en knapp typ "kör dit" eller någon koppling till en navigator, och för att kunna läsa beskrivningarna så måste jag ha telefonen vågrät och tyvärr döljs halva skärmen med reklam då. Jag ska kolla om det finns en betalvariant.

Fortsätter leta! Och skulle någon testa de appar jag lessnat på och lyckas få någon slags framgång med dem så berätta det gärna för oss andra. :)

Toppen