• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android-applikation som hjälper till att tanka billigt

F

F.d. 18498

Guest
Hej!

Så här i semestertider tänkte jag passa på att tipsa om en Android-applikation som heter BensinKollen. Nu när bensinpriserna är så höga och det kan variera rätt mycket mellan olika stationer så kan man ju faktiskt spara en slant genom att hitta bensinstationer med lite lägre priser. Men är man ute och kör i Sverige så är det ju inte alltid så att man är bekant med var närmaste bensinstation finns och vilken som är billigast.

Men det är då BensinKollen kommer in i bilden. :) Det är som sagt en applikation som fungerar på Android-telefoner och som hjälper dig att tanka billigt. Applikationen visar bensinstationer i din närhet, på en karta eller i en lista, med bensinpriser och adress. Man kan sortera på antingen billigast bensin eller avstånd.

Priserna baserar sig dels på riktpriser från bensinbolagen men framförallt på priser som rapporteras in av användarna själva. Eftersom priset kan skilja sig även mellan stationer inom samma kedja och även ändras från dag till dag så är det viktigt att priserna hålls uppdaterade.

Applikationen finns att ladda ner på Android Market här och är helt gratis!
 
Toppen