• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Andersson?

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Hej! Någon som har erfarenhet av denna tv? Andersson A 225FDC?
Andersson A225FDC Full HD LCD-TV med digital kombituner
Andersson var i min ungdom (några år sedan...) ett cigarettmärke och om minnet inte sviker mig även högtalare? Förmodligen inte samma, denna ser väldigt prisvärd ut, speciellt som ett köp av ny DVD kostar omkring kvarts dieseltank!!? Antar också att en kombo inte är speciellt reparationsvärd efter garantin.

Mvh Marita

Senast ändrad:

Niclas & Pia

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Andersson?

Hej

Inte just 22 tummaren men vi har en 19" som vi är nöjda med. Något som man kan anmärka dock är att betraktningsvinkeln är lite dålig tycker jag- Sitter man rakt framför är det bra bild men kommer man för mycket från sidan eller under/över blir bilden fort "mörk". Annars är det fina färger och bra bild överlag

//Niclas

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Hej! Någon som har erfarenhet av denna tv? Andersson A 225FDC?
Andersson A225FDC Full HD LCD-TV med digital kombituner
Andersson var i min ungdom (några år sedan...) ett cigarettmärke och om minnet inte sviker mig även högtalare? Förmodligen inte samma, denna ser väldigt prisvärd ut, speciellt som ett köp av ny DVD kostar omkring kvarts dieseltank!!? Antar också att en kombo inte är speciellt reparationsvärd efter garantin.

Mvh Marita
Ja och sen finns det OP ANDERSON skål på er,

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Tillbehöret med cigarettändaruttaget, vet någon var man kan köpa 4-pinskontakten? Tänkte göra en egen med betydligt längre kabel.

Mvh Marita

F

F.d. 4220

Guest

Andersson är NetOnNets egna märke.
Ett lågprismärke som är bra för sitt pris (har en 19" tv/dvd).

//Stefan

Frykis

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024

Vi har liknande modell men med inbyggd DVD-spelare. Och vi är väldigt nöjda med bild-kvalite´n. Och väldigt bekvämt med USB-anslutningen. Tar med filmer på en sticka. Då har barnbarnen lite kvällsgöra.

P-O

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Tillbehöret med cigarettändaruttaget, vet någon var man kan köpa 4-pinskontakten? Tänkte göra en egen med betydligt längre kabel.

Mvh Marita
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, om det är den som ser ut ungefär som en S-video kontakt men lite mindre så kan den vara svår att få tag på lös. Jag misslyckedes trots mycket letande (visserligen för över ett år sedan). Det slutade med att jag klippte av kabeln till trafon någon dm. från kontakten och satt en vanlig hane/hona plugg som skarv och en extra hona på min hemgjorda kabel från batteriet för skifte.

M.v.h. JANKRO.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Vi har oxå en 19". Lite bekymmer med CA-modulen annars bra. Ska kolla detta med modulen för att se om det är de(har testat tre olika) eller tv,n som är "felet".

ha de.............:spinny:

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, om det är den som ser ut ungefär som en S-video kontakt men lite mindre så kan den vara svår att få tag på lös. Jag misslyckedes trots mycket letande (visserligen för över ett år sedan). Det slutade med att jag klippte av kabeln till trafon någon dm. från kontakten och satt en vanlig hane/hona plugg som skarv och en extra hona på min hemgjorda kabel från batteriet för skifte.

M.v.h. JANKRO.

Lyckades efter lite letande hitta kontakten på ELFA till det facila priset av ca25kr! Köpt ciggkontakt och funderar på iden om anslutning via infällda eluttag (tror det är Michaels?) eller belyst cigguttag. Tillverkarens artnr: 81000-4

Mvh Marita
PS! Har fått påstötningar om att det inte var Andersson utan Carlsson som tillverkade
cigarett och högtalare bl.a vilket jag helt instämmer i!
DS

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Vi har en liknande TV ch den funkar kanon tycker vi, att titta på Tone när hon läser vädret........
Enda plumppen är väl att man måste kanalsöka eftr varje flyttning, men det är nog så på samtliga digitala TV apparater.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Vi har en liknande TV ch den funkar kanon tycker vi, att titta på Tone när hon läser vädret........
Enda plumppen är väl att man måste kanalsöka eftr varje flyttning, men det är nog så på samtliga digitala TV apparater.

Kanalsöka efter varje flyttning var man tvungen att göra även på den gamla, analoga tiden.

Toppen