Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är Gulfstream mera vinteutrustade än andra. Fick ett svar från England att dom har en med dubbelt glas i sidorutorna samt uppvärmning av tankarna.Bysmeden. vad menar du med vinterutförande?
Vår Gulfstream är det INGA problem att vistas i då det är minus 15 grader. vi har bra isolering i bilen och riktiga 2glas fönster.
Vår isolering är uppbyggd enligt "sandwichmetoden" så vi har en mycket varm och skön husbil.
De flesta amerikanska husbilar har en grym isolering och det är INGA problem att vintercampa i dessa.
Mikkis
Bysmeden: Du glömde Gulfstrem.. hehehe...
Åker ju själv Gulfstream så jag rankar Gulfstream på 1:a plats såklart! fast det är mitt tycke..
Mikkis
Jag ringer direkt, vad har ni för nummer?Vi har en Monaco med två slideouts, inga problem med vintern -10, minus 30 grader. Du får gärna höra av dig angående praktiska frågor men importfrågor från USA kan vi inte svara på, men kolla om Stollen har några svar på den biten. //Karin
hej
Ja mina tankar sitter under golvet och har uppvärmda ytor. med uppvärmda ytor menar jag vattenburen värme som cirkulerar i samtliga utrymmen ( lastutrymmen ).
Vi har INTE utskjut (slide out) på vår bil! detta har vi pratat om att i nästa bil kan det bli slideout. Men har nu hört mig för med många som har slideout eller har haft bilar med slide out och samtliga jag pratat med är missnöjda.
Deras missnöje har varit vindbrus,inläckage,svårt att fricampa och somliga haft problem med själva inskjutet, de har fastnat och man har tydligen fåt hjälpa till för hand att trycka in dessa.
Vår bil har väldigt bra utrymme och bra planerad så vi saknar INTE slide out och kommer ej att heller köpa bil med slide out i framtiden.
Mikkis