• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alternativ till snökedjor för större hjul

F

Flow

Guest
Min husbil har däckdimension 225*75*17,5 och jag är inte så pigg på att behöva lägga på snöjedjor på tvillinghjulen i vinter. "Hjulsockor" o dyl har jag inte hittat för större hjuldimensioner.

Tacksam för tips!
 
F

Flow

Guest
Sv: Alternativ till snökedjor för större hjul

Ludde: jag frågade iofs efter alternativ till snökedjor. Du tipsde om snökedjor, eller missade jag något på deras sida?

Viggoboy: se där fanns större storlekar, dock inte den jag efterfrågar, och heller inte för lastbilshjul, som jag förstått är annorlunda än bil dito. Jag ska dock kontakta dem och fråga.

Fler förslag?
 

Lito 2

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Norge
HBK-Nr
13429
Medlemskap
2024
Sv: Alternativ till snökedjor för större hjul

Om forholdene er så du må ha kjetting, kan det være et godt alternativ med eksempel Lättviktskedjan driv SUPER 2000. Den er lettere å legge på en tradisjonell piggkjetting, og holder hvis du ikke skal bruke bilen til snøbrøyting:) Tror ikke de snøsokkene er et alternativ for deg med stor bil. Her i Norge skal biler over 3500 kg ha med minst 3 kjettinger på vinteren. 2 stk. på drivhjul, og en på styrhjul. Hadde du kommet i kontroll så hadde det blitt bot. I snøvær, kjettingføre hadde du helt enkelt fått kjørforbud der og da.
 
Toppen