• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

alphatronicsWiFi-modul WFM 1

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
När jag köpte min Hymer medföljde en Alphatronics TV och en alphatronicsWiFi-Modul WFM 1. Vi har försökt få igång överföring av TV från IPad till TVn utan att lyckas. Är det någon här som pedagogiskt kan förklara hur jag ska göra. Behövs det t ex en router?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er en Miracast - DLNA sak, kan være problematisk å sette opp. Har selv samme problem med en tilsvarende som jeg har. Har klart å komunisere litt med den, men ikke stabilt. Det finnes fra alphatronic en bruker manual på tysk og engelsk, på engelsk fra side 22 finnes DLNA oppsettet som du trenger for IOS. Enheten deler selv ut et nett som du må benytte for oppsett, og om dubenytter 4G for internet så skulle det være enkelt.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag har intstruktionen och vid ett nytt försök igår kom vi så långt som att ipaden hittade Alphatronicens nät. På TVn står då att jag ska ange lösenord 12345678 men när jag gör det i ipaden är det fel lösenord. Inget annat lösenord finns angivet på enheten eller förpackningen. Kommer därför inte vidare.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Toppen