• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Allmän litteratur om husbilar

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Jag söker någon mer allmän literatur om husbilar. Har funderat på en bok som present till en person som är husbilsfantast, lite tekniskt intresserad, reser endast i Skandinavien ("Husbil i Europa" verkar vara enda träffen när man googlar). Några tips?
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Allmän litteratur om husbilar

Varför inte en fritt medlemskap till HBK. :msn_laugh:
Allt om husbilar i Skandinavien.
Saknas det så frågar - här finns flera hundra som kan svara.
Alltid aktuell information om allt husbilar.
Det är helt enkelt inte bättre.
:msn_star::msn_star::msn_star:
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Allmän litteratur om husbilar

Tackar för tipsen! Har forskat lite närmare ang. vad som kan vara intressant. Datorvanan är närmare noll så onlinetjänster tror jag inte är så uppskattat. Jag har två spår nu. Antingen något "historiskt" om husbilar i allmänhet (vad nu det skulle kunna vara). Eller något rent praktiskt med ställplatser och information under resans gång. "Sverige runt med husbil" såg bra ut men den är utgiven 2006. Det händer mycket när det gäller husbilar och ställplatser. Finns det något lämpligt som är mer aktuellt?
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Allmän litteratur om husbilar

Var inne på Bokus för att kolla Sverige runt med husbil den var slut från förlaget, var även inne på Bokbörsen, sveriges största site för begagnat, inget resultat där heller.
:msn_angry:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Allmän litteratur om husbilar

sverige-runt-med-husbil.jpg

Boken "Sverige runt med husbil" var redan när den kom undermålig. Det fanns många felaktigheter i texterna och de flesta platserna hade en bild tagen på anna plats, vilken man också angav.

Att den inte längre finns att få tag i ser jag inte som någon förlust.


Gunnar /medlem
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Allmän litteratur om husbilar

Boken "Sverige runt med husbil" var redan när den kom undermålig. Det fanns många felaktigheter i texterna och de flesta platserna hade en bild tagen på anna plats, vilken man också angav.

Att den inte längre finns att få tag i ser jag inte som någon förlust.


Gunnar /medlem

Tack Gunnar, då kan vi stryka den från önskelistan.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Allmän litteratur om husbilar

Kanske inte en ren husbilsbok, men på bokrean finns nu Upplev Sverige, 600 smultronställen.
 
Toppen