• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alla dörrar i baklås!

krillebf

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Ale
HBK-Nr
30225
Medlemskap
2024
Nyckel i startlåset...gick ut stängde bodelsdörren o vips, var vi utelåsta. Tips mottages gärna, väntar på vägassistans nu.
 

krillebf

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Ale
HBK-Nr
30225
Medlemskap
2024
Om ni har garage och det är öppet så är det en tunn skiva under sängen, där går det att ta sig in!
Tack för tipset, men ALLT var låst. Vägassistanskillen lyckades efter många dyrkningsförsök mm komma in med armen gm en taklucka som har lite halvdålig låsning, o med hjälp av en lång ståltråd fånga nycklarna som satt i tändningslåset. Jippiee!!!
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Jag har, innanför gallret till kylskåpet, skruvat fast en sådant här kodlåst nyckelskåp. Det är lättare att bryta sönder dörren för tjuvar, men vi slipper bryta oss in om olyckan med att bli utelåst skulle vara framme.

 

krillebf

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Ale
HBK-Nr
30225
Medlemskap
2024
Jag har, innanför gallret till kylskåpet, skruvat fast en sådant här kodlåst nyckelskåp. Det är lättare att bryta sönder dörren för tjuvar, men vi slipper bryta oss in om olyckan med att bli utelåst skulle vara framme.

Det var ett bra tips. Ska kolla på detta.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Vet inte om jag tillför nånting, men jag brukar låta luckan till toakasseten vara olåst och där inne kan man gömma en nyckel på ett klurigt sett.

Vet inte om jag tillför nånting, men jag brukar låta luckan till toakasseten vara olåst och där inne kan man gömma en nyckel på ett klurigt sett.
bra då vet man var man ska leta ock ,det gillar försäkrinsbolagen då slipper dom betal ut ,,
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.870
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ett bra sätt är att i förväg ta reda på enklaste/billigaste metoden att ta sig in i sin låsta husbil utan nycklar.
Fönstren är ett tips :)
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.710
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
bra då vet man var man ska leta ock ,det gillar försäkrinsbolagen då slipper dom betal ut ,,
Ja kanske det, fast det är nog väldigt liten risk eftersom väldigt få tror jag som har använt detta utrymme till detta. Det finns ju flera bra ställen man kan gömma nyckeln på utan att använda verktyg men det törs jag inte tipsa om här för kanske ”försäkringsbolagen”läser och hör allt.
 
Toppen