• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aldepanna

M

Mekanikern

Guest
Hej på er !

Är det någon som vet om man kan tömma ut vv-beredaren och ändå köra lite värme på aldepannan då och då för lite småfix under vintern.

Jag bara tänkte att på vanliga pannor sitter elpatronerna vanligtvis under vv-beredaren och ger strålningvärme till elementvattnet kan det vara så på en aldepanna eller kan man köra lite värme till elementslingan utan att skada pannan.

Hur gör ni erfarna HB ägare och vinterfixare.

När vi har haft husvagn innan så tappade man bara allt och ställde in den för vintern.

Hur gör ni på vintern?

// Mekanikern

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Aldepanna

V.V. beredaren ligger som en burk inne i en större burk som innehåller elementvattnet och värmepatronerna.
Ha gärna en V.V. kran öppen så V.V. burken kan "andas" utan att få över eller undertryck, även om det finns skydd för det.

M.v.h. JANKRO.

Toppen