• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aldepanna niesmann-clou 88

nero

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
28045
Medlemskap
2025
vredet går inte att vrida är på start o noll-läge hela tiden, pannan startar o går på full effekt hela tiden, o går ej stänga av utan stänga av gasen, är den modellen med värme val upp till 7, måste vara i fel läge på ngt vis, har aldrig haft alde-panna innan.

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
vredet går inte att vrida är på start o noll-läge hela tiden, pannan startar o går på full effekt hela tiden, o går ej stänga av utan stänga av gasen, är den modellen med värme val upp till 7, måste vara i fel läge på ngt vis, har aldrig haft alde-panna innan.
Du måste nog skriva lite mera vad du har för panna och gärna ett par bilder. Alternativet är att ringa Alde i Färlöv så kan de säkert hjälpa dig.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Här kan du läsa om skillnaderna mellan alla Alde-modeller (förutom en tidig elektronisk variant, av vilken det endast gjordes ett fåtal exemplar): Vilken värmepanna har jag? - Alde

Där kan du också tanka ner manualer för de lika modellerna. (Observera att pannor med samma namn kan ha olika utföranden för olika årsmodeller.)

Pålle

nero

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
28045
Medlemskap
2025
Här kan du läsa om skillnaderna mellan alla Alde-modeller (förutom en tidig elektronisk variant, av vilken det endast gjordes ett fåtal exemplar): Vilken värmepanna har jag? - Alde

Där kan du också tanka ner manualer för de lika modellerna. (Observera att pannor med samma namn kan ha olika utföranden för olika årsmodeller.)

Pålle
Nu vet jag att det är antingen comfort 2921 automatic eller comfort 2925 balance, får ut undersöka mera.

Toppen