• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ALden parabol

• Startad av Startad av F.d. 1470
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 1470

Guest
Köpte en Alden Orbiter 80 med HD reciever i Tyskland.

Den hittar Astra 1 men inga andra satelliter. Thor 1W finns med som förinställd satellit men hittas ej. Lade upp en egen med 11421 H 24500 men den hittas inte heller. Har mailat Alden men inget svar ännu och de svarar ej på telefon.

På Astra satelliten finns det förinställt Disceq värden m.m. men ej på de andra 12 förinställda, vilka man inte kan ändra.

Några idéer?

ANders

Sv: ALden parabol

har kört lite Alden parabol och precis som många andra kan de ta väldigt lång tid på sig för att hitta t.ex. Thor. Detta då vid första sökning. Hur länge hade du tålamod att vänta?

Om du ställer in en SVT kanal borde text-tv funka som parabolen låst på Thor.
Canaldigital avkodningen kan även den ta tid på sig.

Sv: ALden parabol

Efter kanallisteuppdatering har den nu hittat Thor, innan snurrade den tills den lade av. Men nu vägrar den visa kodade kanaler trots ci-modul som funkat i Oyster.

Alden-tekniker ville jag skulle uppdatera firmware men det finns ingen sådan på deras hemsida så jag får ringa dom idag.

Anders

Tillbaka
Toppen