• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ALDEN parabol problem Sirius

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Har en ALDEN parabol MY16 som inte hittar Sirius/Astra 4 för Viasat kanalerna. Den hittar Thor utan problem. Den hittade Sirius förra säsongen så frågan är om Sirius har ändrat något och man behöver någon uppdatering till Alden?
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej vet att de gjort ändringar hos Viasat under vintern du bör nog kontakta Viasat om detta kommer ej ihåg vad de gjorde dock. Mvh Ulf
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Den har fungerat tidigare i år. Fick svar från Alden att det är en transponder som slocknat på Sirius så man får byta till en annan frekvens så parabolen vet vilken frekvens den ska leta upp. Fick frekvensen skickad till mig, men begrep inte hur man ändrar den så blev ett mejl tillbaka till de. Förra året så skickade de en fil som jag laddade in i tvn med ett usb minne.
 
Toppen