• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Alde

Fam.Malmqvist

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
32481
Medlemskap
2023
IMG_20210719_160426.jpg
Hej igen. Vi funderar på hur man får igång alde pannan när man står kopplad till plint(har inte testat med gasol). I husvagnen trycker vi bara på en knapp. Men i denna Niesmann ser panelen ut så här. Har testat trycka på knappen längst till vänster och skjutit knappen på termostaten till on. Ställde in temperaturen på 15 grader. Vätska finns i behållaren som sitter i garderoben. Dagen efter så var det fortfarande lite kyligt. Någon som kan berätta vad vi har missat? Vill passa på att önska er alla en trevlig helg. Mvh Jonas
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Första knappen väljer hög eller låg effekt på elpatronen.
Andra knappen startar brännaren.
Tredje knappen startar cirkulationspumpen.
Knappen på termostaten, gissar jag, är att aktivera termostat styrning av värmen.

Så det som saknas är på med tredje knappen.
Skulle även sätta termostaten på 22grader...
 

Fam.Malmqvist

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
32481
Medlemskap
2023
Första knappen väljer hög eller låg effekt på elpatronen.
Andra knappen startar brännaren.
Tredje knappen startar cirkulationspumpen.
Knappen på termostaten, gissar jag, är att aktivera termostat styrning av värmen.

Så det som saknas är på med tredje knappen.
Skulle även sätta termostaten på 22grader...
Hej Bäckis. Tusen tack för hjälpen. Både jag och frun började fundera vad den tredje knappen kunder vara. Men då slår vi på den också så cirkulationspumpen hoppar igång. 15 grader satte vi enbart för att testa. Trevlig helg. Mvh Jonas
 
Toppen