• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde värme & glykol

D

Deleted member 11118

Guest
När jag nu efter vintern skulle sätta på Alde värmen, kollade jag expansionskärlet och såg att glykolnivån låg strax under minimum (2-3 mm). Behöver jag fylla på något eller är det ok att det ligger strax under minimum.
Händer något om jag sätter på värmen mer än att det så klart blir varmt, måste man över minimum
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Alde värme & glykol

När systemet och glykolen är kall blir volymen mindre. Prova hur det ser ut när du värmt upp. En del vatten i glykolblandningen dunstar ju även med tiden så något läckage behöver inte föreligga, men kolla ändå för säkerhets skull (där du har rörfogar etc bakom möbler och annat).

aake
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Alde värme & glykol

När systemet och glykolen är kall blir volymen mindre. Prova hur det ser ut när du värmt upp. En del vatten i glykolblandningen dunstar ju även med tiden så något läckage behöver inte föreligga, men kolla ändå för säkerhets skull (där du har rörfogar etc bakom möbler och annat).

aake

Läckage har jag inte och det ser ut som vanligt i expansionskärlet när värmen är igång, provade nyss. Var bara en tanke jag fick att nivån var strax under min. Då verkar det som det bara är att köra på eller.......
 
Toppen