• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Alde manöverpanel 3010 med pekskärm i färg

Bosse Z

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
35618
Medlemskap
2026
Hej, är det någon som vet hur och om man lätt byta ut Alde
manöverpanelen/displayen själv ?Min är kolsvart går inte att göra något eller se någonting på skärmen.Alla tips är välkomna
DETHLEFFS ADVANTAGE T6811 2013
Bosse ZAlde 3010 image.webp

Hej, är det någon som vet hur och om man lätt byta ut Alde
manöverpanelen/displayen själv ?Min är kolsvart går inte att göra något eller se någonting på skärmen.Alla tips är välkomna
DETHLEFFS ADVANTAGE T6811 2013
Bosse ZVisa bilaga 243621
Det enklaste är ju att du kontaktar Alde direkt. De har bra bra kundsupport.

Jag installerade den nya panelen på min FD 2007 Flair. Som sagts, plug and play samt förstora urtaget och montera adapterplatta.

1771938561796.webp

Det enklaste är ju att du kontaktar Alde direkt. De har bra bra kundsupport.
Hej, har varit i kontakt med dom och de säger följande:

"Mest troligen är det inte panelen som är trasig utan kortet på pannan
Försök att bryta 12v på kortet på pannan i 10 sekunder"

"Du måste kolla om du har 12v till kortet (samma kabel som på bilden jag skickade innan).
Har du det, och ta ut den och tillbaka igen hjälper inte då skall du lyssna när du stoppar kabel
(12v matningen) tillbaka….lyssna efter ljudet, relä pling bör höras….hörs den inte, kortet trasig"

Tillbaka
Toppen