• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alde. Dropp dränering?

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Hallå.
Upptäckte dropp från Alde 3010 pannans dräneringsrör. Mailade Alde och fick svaret sitat "Kolla glykolhalten i kärlet, misstänker att det är avluftningsdosan som kärvar(lagringar som samlas så den stänger/öppnar inte som den ska) så istället för luft kommer lite glykol ut". OBS körde endast varmvattenberedaren vid tillfället. Någon som haft liknande?? Häggen i ett svalt Umeå

F

F.d. 58571

Guest
Sv: Alde. Dropp dränering?

Hade samma problem för något år sedan på 3000 pannan. Löste det enkelt men förmodligen på ett felaktigt sätt då. Jag plomberade röret. Ska nog ta tag i problemet på nytt nu, om vi får något bra tips !

Hälsningar !

Kalle & Eini

HBK Medlem
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027

Hade samma problem för något år sedan.
Det är nog övertrycksventilen som kärvar eller har gett upp.
Fick den utbytt och bytte även glykolen i systemet.
Om du byter glykol så kolla att du får rätt sort annars uppstår problem.

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Fixat. Det var backventilen som kärvat. Knackade på den och sen verkar den vara i ordning. Tack för svaren. Häggen nu i Skeppsmalen i solskenet

Toppen