• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde Comfort 2925

cmd63

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
9973
Medlemskap
2024
Hej!
Idag när jag skulle starta värmen i husbilen så gick pannan ej att reglera, pilotlågan brinner fint men när man vrider på ratten för att reglera lågan så blir det endast full effekt. Allt annat funkar. Det är en Alde Comfort 2925.
Någon som varit med om nåt liknande.

:confused:Christer
 
F

F.d. 23327

Guest
Sv: Alde Comfort 2925

dom där brukar väl gå på pilotlågan tills termostaten slår till och då tänds huvubrännaren,minns inte att någon av dom modellerna haft en reglerbar låga? regleringen med ratten är bara för termostaten i brännarens vattentank
 

cmd63

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
9973
Medlemskap
2024
Sv: Alde Comfort 2925

dom där brukar väl gå på pilotlågan tills termostaten slår till och då tänds huvubrännaren,minns inte att någon av dom modellerna haft en reglerbar låga? regleringen med ratten är bara för termostaten i brännarens vattentank

Visst är det så, kom på det jag också. Anledningen till att jag trodde det var något fel var att det lät mycket från brännaren men det blev normalt efter ett tag. Kanske pga att det var första gången för säsongen jag tände pannan.
:)Christer
 
Toppen